Kamp Vught

Voor als je het niet te bont wilt maken
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Kamp Vught

Bericht door Ree »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dennis71 schreef:
Ree schreef:@Dennis71-> Ik kan je echt even niet volgen.. slordig? Zou je uit kunnen leggen wat je hier mee bedoeld?
Slordig niet...rommelig :) (en dan heb ik het zeker niet over de kwaliteit!)
Ik vind of de foto's niet bij elkaar horen, buiten de nummers die ik aangaf.
Dat je ze niet bij elkaar vind horen kan, het is een weergave van de situatie zoals ik die daar gezien, ervaren en vastgelegd heb.
Je geeft niet aan waarom je ze niet bij elkaar vind horen, dat zou ik graag van je horen.
Door de termen rommelig en slordig die je gebruikt is een motivatie van waarom je dat zo ervaart wel noodzakelijk lijkt me.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kamp Vught

Bericht door mikemix »

Sober- en eenzaamheid komen over.
Knappe registratie.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Kamp Vught

Bericht door remoss »

Ree schreef:René ik zie wat je bedoelt toch vond ik persoonlijk 3 en 6 ook bij deze serie horen.
Denk jij dat de serie sterk wordt zonder deze twee beelden? (ik twijfel)
Sorry voor het late antwoord. Ik denk dat ik nr 6 eruit zou laten ja, die draagt in mijn optiek niet bij aan het "gevoel" van deze serie. Zou ook een foto uit de plaatselijke schouwburg kunnen zijn (niet negatief bedoeld, dat snap je). Nr 3 is een twijfelgeval voor me. Die "gevangenispakken" zeggen wel weer wat, dat dan weer wel......
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Kamp Vught

Bericht door Jolanda »

Hoi Ree,

even wat de tijd genomen om de foto's op me in te laten werken. Heb ook hierboven de commentaren gelezen.

Voor mij is er een verschil in indrukwekkende foto's en registrerende foto's. De foto's die veel indruk op mij maken zijn bijv. de foto's met de gevangenispakken, de muur met briefjes, de foto van de kar, foto van de tafel, foto met het prikkeldraad. Dit zijn allemaal foto's die meer impact hebben dan bijv. de foto van het gedicht aan de muur, het kunstwerk en de tekst bij de ingang.... Aan de andere kant doordat je de foto's als het ware afwisselt, krijg je weer wel een goede balans in de serie.

Enfin, hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Ik vind het altijd moeilijk om goed commentaar te leveren op foto's van een gevoelig onderwerp.

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......
Gebruikersavatar

Topic Starter
Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Kamp Vught

Bericht door Ree »

@mikemix-> bedankt voor je reactie ik ben blij met hoe ze bij jou zijn overgekomen.

@remoss-> René bedankt voor het meedenken, ik snap wat je bedoeld... ik denk bij foto 6 dat het voor de serie idd niet uit zal maken of deze er wel of niet bij staat. Foto 3 laat iets van het kamp zien zoals het nu als gedenkplaats is en dat vind ik er dan wel tussen passen.

@Jolanda-> Ik begrijp prima wat je bedoeld en ik ben blij dat het zo bij je is overgekomen. Het is natuurlijk een registratie van het kamp zoals het er nu bij ligt en dat bepaalde foto's dan meer gevoel oproepen van wat er toen gebeurd is, was wel de bedoeling, maar is en blijft moeilijk om vast te leggen. Ik kan het wel heel erg waarderen dat je de tijd neemt om het op je in te laten werken voordat je reageert, niet vanwege de foto's op zich maar meer door de zware lading die het onderwerp met zich meedraagd.
Plaats reactie

Terug naar “Zwart Wit fotografie”