Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Rapportages van waar je bent geweest

Barry
Berichten: 507
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 12:19
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Longwaycity

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Barry »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mooi :duimop: Ik wil ook :?
Gebruikersavatar

Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Ree »

Wat een prachtige serie zeg!
Met veel plezier naar gekeken!

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Jolanda »

Goedemorgen Skippy,

mooie kleuren zeg! Heerlijke impressie en smaakt idd naar meer.

Over de foto's is al genoeg gezegd; ik wil weten hoe je het daar vond als Westerling. En ook hoe je de reis daarheen ervaren hebt. Had je een tussenstop in Portugal? Nog met een boot overgezet? En had je altijd goed weer, want je hoort ook wel eens over zandstormen daar?

Groeten,

Jolanda (die daar natuurlijk ook zo heen zou willen...)
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6596
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Skippy »

Riemke schreef:Ja, ja, maak ons maar lekker :D Heerlijk Luc en wat een prachtige foto's!!
Hoe krijg je het trouwens voor elkaar een polafilter op de Lumix te zetten? Heb je daar een adapter voor nodig?
Daar moet ik dan ook even voor kijken, want ik wil de Lumix van de zomer ook mee naar Turkije :D
Dank je Riemke :D
Je kunt inderdaad een adapter op de LX3 gebruiken, zie onderstaande foto van mijn LX3.
Via ebay kun je voor "weinig" een 46mm tube kopen en daar filters op gebruiken. Ik gebruik de 46mm tube i.c.m. met een 46-52mm verloopring en heb een 52mm polafilter en 52mm ND-filter gekocht. 52mm omdat dit een meer universele maat is, ook te gebruiken voor enkele van mijn Nikon-objectieven en evt. later voor een nog aan te schaffen MicroFourThirds-camera of Nikon-variant hierop.

Afbeelding

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6596
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Skippy »

@ Allen, bedankt voor de positieve reacties!

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6596
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Skippy »

Jolanda schreef:Over de foto's is al genoeg gezegd; ik wil weten hoe je het daar vond als Westerling. En ook hoe je de reis daarheen ervaren hebt. Had je een tussenstop in Portugal? Nog met een boot overgezet? En had je altijd goed weer, want je hoort ook wel eens over zandstormen daar?
Over (de keuze voor) Kaap Verdië. Wij wilden per sé naar een zonzekere bestemming; andere mogelijkheden in deze periode waren Mexico, Jamaica en Dominicaanse Republiek. Voor Kaap Verdië gekozen vanwege de relatief geringe vliegtijd en het in vergelijking met de andere bestemmingen mindere tijdverschil van 2 uur met Nederland. Bovendien is de vlucht goedkoper. Wij vlogen met Arke Fly met tussenstop op een ander Kaap Verdisch eiland, Boavista. Kaap Verdië ligt voor de kust van Senegal, klimaat is warmer en constanter dan op de Canarische eilanden. Wij hadden de hele week mooi weer met een temperatuur van ca. 28 graden Celsius en niet te harde wind. Sal is een klein eiland, niet echt mooi (een vulkanische zandplaat), veel valt er niet te beleven. Wij gingen voor een week rust en dan is dit geen bezwaar. Wij verbleven in een bijzonder prettig resort, heel veel contact met de bevolking heb je niet anders dan met het bedienend personeel. Wel hebben we uitgebreid gesproken met een Spaanse vriend van ons die er al 2 jaar werkt en woont. De mensen daar zijn arm dus de werkgelegenheid die de hotels bieden is heel welkom. Kaap Verdië is helaas een bodemloze put qua EU/NL-ontwikkelingsgeld, er heerst op alle fronten veel corruptie en de verschillen tussen arm en rijk zijn immens. Wat ook niet helpt is de lage opleidingsgraad van de bevolking en de losse sexuele moraal. Zowel de mannen als de vrouwen feesten er op sexueel gebied vrolijk op los zonder oog voor de consequenties. Onze vriend vertelde dat van het vrouwelijke hotelpersoneel gemiddeld 60% zwanger is. Er zijn dan ook heel veel alleenstaande vrouwen met 1 of meer kinderen. Maar niemand hoeft honger te leiden en de ontwikkeling gaat met kleine stapjes vooruit. Als toerist hoef je je dan ook zeker niet schuldig te voelen, jouw komst betekent werk voor een bevolking die weinig andere middelen van bestaan heeft.

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Melliw »

Mooie serie.
Mijn top 3: 1, 7 en 10
Wat een top machinetje, ik heb P.A.S. :oops:

Groeten van Willem
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door mikemix »

Oow, daar zat je :D
Mooi man, gelsaagde serie, Skip.

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Dennis71 »

Prachtige serie weer Skippy! Heerlijk die zon en al die kleuren.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6596
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door Skippy »

Ik heb vanavond een paar kleurrijke foto's uit deze serie op mijn eenvoudige Canon i850 geprint op mat fotopapier. Als ik prints maak valt het mij toch iedere keer weer op hoeveel fraaier een foto, zelfs geprint op een eenvoudige printer, er uitziet dan op een beeldscherm. Lichte ruis in luchten valt volledig weg op papier en zelfs een foto gemaakt met een digicompact ziet er gewoon heel goed uit. Kortom; er moet minder gepixelpeept en meer geprint worden!

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Kaap Verdië - een impressie in 16:9

Bericht door mikemix »

Man, ik doe niet anders :D

Idd, print zelf mijn portfolio op de Canon Pro 9000 op A3+ uit op Ilford Smooth Pearl paper en sta ook altijd zeer versteld van de prachtige kwaliteit.
Is eigenlijk ook iets van de laatste 1,5 jaar. Maar kan je enthousiasme volledig delen.
Kan geen ontwikkelcentrale tegenop.
Plaats reactie

Terug naar “Landen”