Display Port iemand ?

Als je de foto's nergens anders kwijt kunt
Plaats reactie

Topic Starter
a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Display Port iemand ?

Bericht door a90 »

Ik zit te kijken naar een nieuwe monitor voor als 2e erbij en zie dat de recente modellen de beschikking hebben over een zogenaamde Display Port

Heeft iemand daar al ervaring mee ? de belofte is onder meer dat je ipv. 16.7 mio aan kleurtinten bij HDMI naar 1.073 mio gaat en 98% AdobeRGB verkrijgt. Dat is nog eens vooruitgang :shock:

Maar, zou je het zien ? of heeft iemand het al gezien ? Het gaat mij om dit model http://www.eizo.nl/monitoren/color-grap ... G243W.html en ik zou er dan een nieuwe videokaart bij moeten kopen voor de Display Port.

Lijkt me wel een fraai scherm.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

hans1956
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 09:37
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Display Port iemand ?

Bericht door hans1956 »

Nee ik heb er geen ervaring mee maar als je dit http://tweakers.net/nieuws/54802/displa ... markt.html en het rapport van marktonderzoeksbureau iSupply mag geloven dan belooft het wel het een en ander.

jpauwels
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 11:52
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Display Port iemand ?

Bericht door jpauwels »

Wat moet ik nieur nou weer op antwoord, een H-IPS scherm van eizo, ik heb er geen ervaring mee maar ik zou hem zo 'blind' durven kopen :P

Even zonder gekheid, ik denk dat het een fantastisch scherm is. Dat dysplay poort verhaal weet ik niet hoe dat zit. Kom die niet bij apple vandaan? Ik vraag me af of er zoveel verschil zit tussen DVI en dysplayport. Ik weet niet of jou huidige videokaart een DVI uitgang heeft, als dat zo is zou ik lekker mijn geld in mijn zak houden van de videokaart, of je moet er een hele mooi quadro kaartje instoppen. Maar met de "gewone" kaarten lijkt het me niet zoveel uitmaken.

maar wil je toch een andere kaart lijkt deze me wel wat: klikkerdeklik
D80 | MB-D80 | 18-70 | 50 1.8 | 70-300ED | SB600 | 055xprob-488RC2
iMac 27" i5


~ Waar Gehackt wordt vallen Servers ~

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Display Port iemand ?

Bericht door yoyo »

Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”