Mijn telefoon.

Je kijk op de wereld
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Mijn telefoon.

Bericht door PeterD »

Gister was nagenoeg de hele dag grauw en grijs.Maar er stond weinig wind en het was droog toen ik omstreeks 18.00 uur wat blauwe slierten in dat grijze wolkendek zag.Ik heb de fiets gepakt en ben naar de fietsbrug gereden waarvan ik wist dat die deze week word afgebroken om plaats te maken voor een nieuwe.De lucht brak steeds meer open en om 18.45 uur kwam zowaar de zon tevoorschijn.
Het werd heel even hardstikke mooi vanaf die brug.
Deze foto is niet genomen met een toplens, niet met een lichtsterke lens en zelfs niet met mijn camera.Hij is gemaakt met mijn telefoon want die zat in mijn binnenzak.Desondanks zal ik me deze avond nog lang herinneren.Of moet ik misschien zeggen dankzij mijn telefoon zal ik me deze avond lang herinneren.
Fijne Paasdagen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9148
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Mijn telefoon.

Bericht door remoss »

Gewoonweg een prachtige foto Peter. Hier gaat ook weer op: de beste camera is de camera die je bij je hebt!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mijn telefoon.

Bericht door Skippy »

Helemaal eens met René, heel fraai. Bedankt voor het delen en fijne Paasdagen gewenst.

Patrick
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Mijn telefoon.

Bericht door Patrick »

Voor dit soort onderwerpen en dit soort formaten zijn telefoons prima bruikbaar, dat zie je maar weer. Wat dat betreft leven we in mooie tijden! Fraaie plaat!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700

dhrPeter
Berichten: 123
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mijn telefoon.

Bericht door dhrPeter »

Mooie foto Peter prachtige sfeer, ik zag laatst een YouTube filmpje van een beroepsfotograaf die adviseerde om een foto met je telefoon te maken als referentie voor de bewerking in CaptureOne van de raw beelden gemaakt met je camera.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mijn telefoon.

Bericht door PeterD »

Voor de nieuwsgierigen hier nog een aanvulling.Een JPEG uit mijn telefoon.Daar zitten wat instellingen op waarvan 1 optie LEVENDIG is.Dat heb ik ingesteld.Dat is alles.En die telefoon is geeneens een topper maar een middenklasser van Xiaomi.
Bij aanschaf van een nieuwe telefoon heb ik nooit rekening gehouden met de camera kwaliteiten.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat volgende keer wel ga doen.
Dank allen voor de reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”