Na het douchen.

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Na het douchen.

Bericht door PeterD »

Nog een uit mijn archief.In Thailand is het vanwege de hitte een gewoonte om zich meerdere keren per dag af te spoelen.Daarna begint het poeder ritueel.Men poedert het gezicht en bovenlijf in met geparfumeerde menthol poeder.Dat ruikt lekker en zorgt idd voor verfrissing.Als je jonge kinderen bepoedert rond ziet lopen dan weet je dat ze net een bad hebben gekregen.Maar dat geldt natuurlijk ook voor ouderen.
Het helpt ook tegen zweetuitslag waar ik wel eens last van heb gehad en het zorgt echt voor verfrissing en verkoeling.
Het kan leuke beelden op leveren.Niet iedereen echter wil met ontbloot bovenlijf worden gefotografeerd.
Deze man kende mij omdat ik al een aantal keren voorbij hem was gelopen tijdens mijn dagelijkse wandeling en hij op zijn bankje zat.Hij had er lol in.

Afbeelding

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Na het douchen.

Bericht door Skippy »

Leuke foto met een goed verhaal. Mijn vrouw en ik waren tijdens Songkran (Thais Nieuwjaar) in Thailand dan is dit ook een veelvoorkomend gebruik en ontkom je als toerist er niet aan ingesmeerd te worden.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Na het douchen.

Bericht door PeterD »

Klopt.Songkran is HET festival om los te gaan.Maar dan weet je ook dat je met je niet waterdichte camera zeer voorzichtig moet zijn of niet mee moet nemen.Want je zegt hetzelf al ,je ontkomt er niet aan om al dan niet vrijwillig een douche te krijgen.
Dank voor je reactie.

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Na het douchen.

Bericht door dhrPeter »

Mooi verhaal en foto, had wel eens beelden gezien van mensen zoals deze man er uit ziet maar wist niet van het menthol poeder.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Na het douchen.

Bericht door remoss »

Geweldig leuke foto, de man heeft er duidelijk lol in :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Na het douchen.

Bericht door PeterD »

Bij niet alledaagse foto,s vind ik dat een kort stukje tekst soms toegevoegde waarde kan hebben.
Dank voor het kijken en de reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”