Chinese Ralreiger

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Chinese Ralreiger

Bericht door PeterD »

Waar de Chao Phraya rivier overgaat in de Golf van Thailand heb je langs de oevers vaak grote mangroveachtige bossen.Doorkruist door talloze waterwegen en her en der kleine dorpjes en verdwaalde huisjes in deze waterrijke gebieden.Hoewel zelden door toeristen bezocht zijn er wel een paar wandelpaden die in die kleine dorpjes beginnen.
Het barst er van het leven en watervogels.En wat ik frappant vond is dat je ze zeer dicht kunt benaderen.Echt tot op enkele meters.Jammer is wel dat de mensen die in deze gebieden leven alles overboord gooien wat niet meer bruikbaar is.Bij eb zie je dat er veel rotzooi,met name plastic,achter de wortels van die mangrove bomen blijft hangen.
De vogels is volgens mij een Chinese Ralreiger.Zeker weten doe ik dat niet dus als dat niet zo is hoor ik het graag.


1
Afbeelding


2
Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door gvdnberg »

Je laat twee rustige foto’s zien, beide met zo ongeveer de meest gangbare compositie. De foto’s zijn scherp en kleurrijk met op het oog zeer natuurlijke kleuren. De uitleg over de plastic fles in de eerste foto is een duidelijke verklaring. Beide foto’s zullen goed passen in een reisverslag, zoals je ze waarschijnlijk ook bedoeld hebt.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door PeterD »

Het is ook hier erg rustig met foto,s plaatsen en ik heb er genoeg dus wat let me om wat van die minder bekende plaatsen te laten zien.Overigens is er wel een kentering gaande in Thailand m.b.t. gebruik van plastic.Grote supermarkten verstrekken al geen plastic tasjes meer.Dank voor je reactie.

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door dhrPeter »

Prima reisfoto's Peter. De vogel is hoogstwaarschijnlijk een juveniele (jong, nog niet geslachtsrijp) Kwak, een reigersoort die het meest verbreid is over de hele wereld. Bedankt voor het delen.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door PeterD »

Ik ben geen vogelfotograaf en ook geen kenner.Maar als ik dan ergens in Azie (of in Nederland natuurlijk) een vogel of vogels kan fotograferen wil ik ook graag weten wat voor soort het is.En dat is voor Azie niet zo eenvoudig.
Ikzelf dacht eerst aan een Roerdomp.Na wat googelen op Thaise watervogels kwam ik uit op Chinese Ralreiger.Maar een Kwak hoort dus ook tot de mogelijkheden.
In die waterrijke gebieden hier zie je watervogels in allerlei gedaantes wat het er niet makkelijker op maakt.
We wijken een beetje af van het onderwerp maar dat is niet zo erg denk.
Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door remoss »

Helaas is dit grbied niet het enige waar van alles in het water wordt gegooid, wordt wel een groot probleem. Gelukkig zijn er ook bedrijven die op redelijk grote schaal ook weer opruimen, zoals https://theoceancleanup.com/

De ralreiger staat er netjes op en de mensen van het huis op nr 2 wonen nog best aardig zo te zien, geen villa maar toch. Er zijn slechtere woningen daar.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinese Ralreiger

Bericht door PeterD »

Dat is in Thailand al erg lang een probleem.De kentering die gaande is zie je vooralsnog alleen in de grote steden.Op de Chao Phraya rivier zie je dagelijks boten het vuil en plastic verwijderen en zoals ik al opmerkte veel grote supermarkten en warenhuizen verstrekken geen plastic zakken meer.Maar in Thailand en heel Azie zijn er nog veel van die afgelegen gebieden en eer de boodschap daar aankomt zijn we wel even verder.Maar het begin is gemaakt en dat is positief zullen we maar zeggen.Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”