Ouderwets trekpontje.

Auto's, vliegtuigen, mororen, boten, noem maar op....'..
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Ouderwets trekpontje.

Bericht door PeterD »

Bangkok heeft veel kleine zij riviertjes (khlongs).Daar zie je soms nog leuke ouderwetse taferelen zoals hier.Een met touwen bediende oude boot die als pont/bruggetje word gebruikt.Als er een andere boot wil passeren word snel alles even aan de kant getrokken.Ik heb er een half uurtje doorgebracht net voor de zon onderging en ik heb er een half uur plezier gehad.En nu ik de foto weer eens zie heb ik dat weer.
Deze jongedame was vanaf het nabijgelegen gemeente huis op weg naar huis en maakte er iedere dag gebruik van.De kosten om over te steken zijn tot op de dag van vandaag 5 eurocent.

Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door gvdnberg »

Leuke foto, maar ik zou meer van het pontje willen zien. Nu weet ik alleen van jouw opmerking dat het om een pontje gaat.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door PeterD »

De eerste foto is een aantal jaren oud en met een Nikon genomen.Die heeft een heel andere kleur karakteristiek dan deze die met een Fuji is genomen 6 mnd geleden.Ook het tijdstip van de dag verschilt.De eerste had dat warme avondlicht net voor de zon ondergaat.Het bruggetje/pontje is een oude afgedankte rijst bark waar ooit rijst mee werd vervoerd over deze kleine zijriviertje.
Het oversteken is een wiebelige ervaring. Zeker als er meer mensen opstaan en je moet op of afstappen.
Maar je hebt nu een idee hoe het eruit ziet.

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door remoss »

Het is een vrolijke foto met een heerlijk warme gloed. Eens met Ger's opmerking maar dat maakt de 2e foto meer dan goed :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door PeterD »

De tekst moet idd iets verduidelijken of toevoegen bij de geplaatste foto.In mijn enthousiasme toen ik die lachende meid weer zeg totaal vergeten dat het pontje/bruggetje slecht zichtbaar was.Dit zijn toch van die kleine handige tips.
Dank voor de reacties.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door remoss »

Kan mij er ook wel iets bij voorstellen Peter, die vrolijke vrouw, erg leuk om te zien en doet het bootje wel verbleken ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 585
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ouderwets trekpontje.

Bericht door gvdnberg »

Bedankt Peter, mooi verhaal en leuk om dat pontje eens te zien op de tweede foto. Wiebelig geloof ik zeker!!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Vervoer”