Leven langs het spoor in Bangkok.

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Leven langs het spoor in Bangkok.

Bericht door PeterD »

In de buurt van de kleinere treinstations in Bangkok heb je nog verscheidene in gebruikt zijnde enkel sporen.
Langs die enkel sporen wordt geleefd in vaak armoedige omstandigheden.Het zijn juist die plekken waar ik graag heen wil.Het leven van alledag zien.Mensen lachen en hebben lol en voor hun is zo'n buitenlander met zijn camera een welkome onderbreking van hun moeilijke bestaan.Fotograferen is geen probleem.
Deze foto's zijn gemaakt dichtbij het Makkasan treinstation met een Nikon camera.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

dhrPeter
Berichten: 122
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Leven langs het spoor in Bangkok.

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie weer Peter. Het valt me op dat de mensen zonder uitzondering er goed verzorgd en gekleed uit zien. Waarschijnlijk geen drukke dienstregeling van die trein?

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Leven langs het spoor in Bangkok.

Bericht door PeterD »

Bangkok is een grote doorvoerhaven.In de buitenwijken zijn immens grote container opslagplaatsen te vinden.O.a. hiervoor worden deze enkelsporen nog gebruikt.
De Thais zijn een proper volk.Zelfs in de sloppenwijken (wat hier niet het geval is) zul je niet snel zien dat iemand er onverzorgd uit ziet.Zich afspoelen en opfrissen vanwege de hitte gebeurt vaak meerdere keren per dag.
Dank voor je reactie.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Leven langs het spoor in Bangkok.

Bericht door remoss »

Mooie kleurrijke serie Peter! Wat Henk ook zegt, het ziet er, ondanks de armoede, niet heel erg armoedig uit.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”