Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door PeterD »

Een ingescande analoge opname uit de jaren 80.Gemaakt in Kuala Terengganu aan de oostkust van Maleisie.Het massatoerisme was daar nog niet ontdekt.Stranden met palmen zover het oog reikte.Daartussen kleine huisjes van de lokale vissers.Sommige van die vissers hadden mooie door weer en wind verweerde koppen die er om vroegen om gefotografeerd te worden.Dat laatste heb ik ook letterlijk gedaan.Vaak was dat geen probleem en ontstond er nog een leuk gesprek ook.Een van de eerste vragen was bijna altijd wat ik daar alleen kwam doen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9146
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door remoss »

Schitterende kop!

Maar wat deed je daar helemaal alleen dan? ;)

Overigens is het een erg fraaie scankwaliteit!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door PeterD »

remoss schreef: zo 12 feb 2023, 09:30 Schitterende kop!

Maar wat deed je daar helemaal alleen dan? ;)

Overigens is het een erg fraaie scankwaliteit!
Ik beantwoord je vraag graag.
Ik reisde overland van Singapore naar Bangkok.Ik kon gaan en staan en waar en wanneer ik wilde.En info vooraf leerde me dat de Oostkust van Maleisie met zijn ongerepte stranden prachtig moest zijn.Dat klopte en om die reden heb ik een paar dagen in Kuala Terengganu doorgebracht.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9146
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door remoss »

Geweldig om te doen! Reis je nog steeds veel?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door PeterD »

remoss schreef: zo 12 feb 2023, 10:33 Geweldig om te doen! Reis je nog steeds veel?
Minder als in die jaren.Toen was ik echt onafhankelijk en mijn reizen waren altijd in Azie.Daar lag mijn hart en dat is nog steeds zo.Daarom ben ik ook zo blij met die scanner.Ik heb nog heel veel analoge opnamen uit die tijd.
Maar tijden veranderen.Reizen doe ik nog steeds maar moet nu meer dan toen rekening houden met andere zaken (o.a. de gezondheid van mijn vrouw.Een onderwerp waar jij helaas ook over mee kunt praten)
En leuk om te weten: Mijn camera was altijd onder handbereik.Dat was toen een Minolta 9000 ,later ben ik overgestapt op Nikon.

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door Skippy »

Helemaal eens met de opmerking van René, mooie karakterkop en mij valt ook de prima scan op. Leuk jouw serie foto's uit een andere tijd en plaats.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Man uit Kuala Terengganu,Maleisie.

Bericht door PeterD »

Skippy schreef: zo 12 feb 2023, 13:30 Helemaal eens met de opmerking van René, mooie karakterkop en mij valt ook de prima scan op. Leuk jouw serie foto's uit een andere tijd en plaats.
Die scanner is een Epson V370. Niet eens top maar voor de prijs een prima ding.Maar het resultaat staat of valt met wat je erin stopt.Hoe beter je analoge opname nog is kwa scherpte,contrast,vrij van krasje etc, hoe mooier je digitaal bestand is.Logisch eigenlijk.Ik heb er veel plezier van.Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”