Mensen van Mumbay

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Mensen van Mumbay

Bericht door PeterD »

Ik wilde eigenlijk even wachten met weer wat foto,s te plaatsen.Maar ik zie dat het ook op dit forum rustig is .Dus waarom niet.Bovendien is het fijn ook foto,s te kunnen plaatsen die niet met Fuji zijn gemaakt.Een van de redenen waarom ik lid van het forum ben geworden.Ook dit zijn ingescande negatieven uit het analoge tijdperk uit begin jaren 90.Ditmaal van die andere Indiase miljoenen stad,Mumbay.Foto,s van alledaagse taferelen van mens en opgeving.Opgedaan tijdens mijn rondslenteringen in deze stad.Aan belangstelling had ik geen gebrek.
En ook in deze stad worden je zintuigen tot het uiterste op de proef gesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dhrPeter
Berichten: 120
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door dhrPeter »

Ja Peter,dat het hier een tijd heel rustig kan zijn had ik ook al gemerkt. Bekende tafereeltjes goed in beeld gevangen. De man met de grijze baard en indringende blik is voor mij favoriet.

Groet,
Henk

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door Skippy »

Fijne serie, de eerste is lekker spontaan en daarom mijn favoriet. Sowieso leuk om beelden gemaakt in andere werelddelen te zien :duimop:

Dat het rustig is op dit forum ligt aan onszelf. Als leden de moeite niet nemen om berichten te plaatsen of te reageren op berichten van anderen is er niemand die op een magische knop zal drukken ;)
Er zijn een aantal leden die regelmatig plaatsen en reageren. Helaas haken nieuwkomers geregeld vrij snel af, naar de redenen kan ik alleen maar gissen. Dus ... posten en reageren mensen!

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door PeterD »

Skippy schreef: wo 01 feb 2023, 10:32 Fijne serie, de eerste is lekker spontaan en daarom mijn favoriet. Sowieso leuk om beelden gemaakt in andere werelddelen te zien :duimop:

Dat het rustig is op dit forum ligt aan onszelf. Als leden de moeite niet nemen om berichten te plaatsen of te reageren op berichten van anderen is er niemand die op een magische knop zal drukken ;)
Er zijn een aantal leden die regelmatig plaatsen en reageren. Helaas haken nieuwkomers geregeld vrij snel af, naar de redenen kan ik alleen maar gissen. Dus ... posten en reageren mensen!
Klopt.Ik doe mijn best om af en toe eens iets te plaatsen.Vind het wel leuk.Maar idd...rustig.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door remoss »

Het is denk ik vooral plaatsen én reageren op foto's van anderen. Heb al vaak gemerkt dat al iemand alleen maar plaatst en nooit reageert uiteindelijk zelf ook geen reacties meer krijgt. Het zoals met bijna alles een wisselwerking wat de trein laat rijden :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 579
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door gvdnberg »

Met plezier naar deze serie gekeken. Ik kan zelf nog niet de schroom overwinnen om dit soort foto’s te maken. De man met de baard is inderdaad zeer indringend.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door PeterD »

remoss schreef: wo 01 feb 2023, 19:56 Het is denk ik vooral plaatsen én reageren op foto's van anderen. Heb al vaak gemerkt dat al iemand alleen maar plaatst en nooit reageert uiteindelijk zelf ook geen reacties meer krijgt. Het zoals met bijna alles een wisselwerking wat de trein laat rijden :)
Het zal een combinatie van zijn denk.Reageren en uit kunnen leggen waarom een foto verbetert kan worden is ook een kunst.Evenals het kunnen accepteren dat anderen op een manier fotograferen die niet de jouwe is.
Fotografie is subjectief.Dat schijnen heel veel "'experts" nog wel eens te vergeten.Goed, ik heb zomaar even hardop meegdacht.
Ik heb trouwens meteen een vraag over de reacties.Ik heb wat reacties zitten lezen van geplaatste foto,s maar kan vaak de foto niet openen.Er staat dan alleen een pictogram.Kan dat zijn omdat bv het Flickr account is opgeheven maar het bericht op het forum wel is blijven staan

Topic Starter
PeterD
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door PeterD »

gvdnberg schreef: do 02 feb 2023, 07:49 Met plezier naar deze serie gekeken. Ik kan zelf nog niet de schroom overwinnen om dit soort foto’s te maken. De man met de baard is inderdaad zeer indringend.
Het is makkelijker als je toestemming vraagt.Dat geldt voor mij althans.Over straatfotografie lees je wel eens termen zoals onopvallend, uit de heup schieten etc.Ik voel me daar niet prettig bij.Je bent toch een beetje stiekem bezig en dat is niet mijn ding.
Overigens zou dat in India niet eenvoudig zijn.Je bent sowieso een opvallende verschijning en met een camera helemaal.Die kinderen op de eerste foto kwamen met drommen tegelijk uit alle hoeken van de straat vanaf het moment dat ze me zagen.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Mensen van Mumbay

Bericht door remoss »

PeterD schreef: do 02 feb 2023, 09:14 Ik heb trouwens meteen een vraag over de reacties.Ik heb wat reacties zitten lezen van geplaatste foto,s maar kan vaak de foto niet openen.Er staat dan alleen een pictogram.Kan dat zijn omdat bv het Flickr account is opgeheven maar het bericht op het forum wel is blijven staan
Klopt, als iemand ergens op het Internet foto's plaatst, hier op het forum linkt naar die foto's via de IMG tags, en haalt vervolgens de foto's op die plek op het Internet weg dan zie je ze hier ook niet meer.
En of ze op Flickr of waar dan ook hebben gestaan maakt niet uit, weg is weg. Het zijn behoorlijk wat draadjes waar dat geldt, ik heb al eens een schoonmaakactie gedaan maar het zijn er heel veel. Het meest lastig is als er foto's midden in een draadje weg zijn. Dan is er vaak op gereageerd en is de betreffende foto weg, lastig.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”