Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Plaats reactie

Topic Starter
benikon
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 14:13
Favoriete camera merk: nikon
Locatie: pareltje op de veluwe

Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Bericht door benikon »

Beste forumleden
Allereerst groet ik u allen, daar ik een tijd niet op dit forum geweest ben.
Ik heb een pc met drieschijven "C" waarop windows, "D"waarop fotoverzamelingen en "E" waarop progamma,s ( photoshop cc, bridge 2023)
Wanneer ik via bridge foto,s importeert vanaf mijn D850 gebeurt dit zoals het hoort, echter wanneer ik dezelfde aktie onderneem met mijn D5 worden de foto,s dubbel geimporteerd
bijvoorbeeld dsc 350 jpg en dsc 350-1 jpg.
Wanneer ik mijn D5 op een andere computer aansluit met bridge, geen problemen.
Kan het zijn dat er op mijn computer ergens een verborgen mapje in windows 10( gerelateerd aan D5) bevindt waar hij de foto,s ook kopieert c.q inlaadt.
Hopende dat er onder jullie iemand is, die mij kan helpen.
Bij voorbaat dank,
groetjes Ben
fotograferen is zien is geloven

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Bericht door Skippy »

Hm, ik heb geen ervaring met Bridge maar wil wel meedenken. Je hebt dus twee verschillende computers, allebei met PS/Bridge maar met een verschillend resultaat. Maak je wellicht gebruik van verschillende Import presets specifiek voor de D5 waardoor de ene computer niet en de andere wel een kopie opslaat?

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Bericht door Skippy »

En Ben, ben je al wat verder met deze vraag?

Topic Starter
benikon
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 14:13
Favoriete camera merk: nikon
Locatie: pareltje op de veluwe

Re: Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Bericht door benikon »

Beste Skippy, even voor de duidelijkheid: heb slechts 1 computer ( schijf C waarop windows, D voor verzamelingen en E voor geinstallerde progamma,s) waarop PS/bridge.
Bij importeren vanaf D850-geen problemen, echter wanneer ik importeer op dezelfde computer vanaf mijn D5 worden de bestanden dubbel geiimporteerd(zoals hierboven beschreven).
Wanneer ik bestanden v D5 op een andere computer van iemand anders importeer-geen probleem. Dus het zit niet in de D5 zellf echter in mijn computer. Heb bridge een keer opnieuw geiinstallerd, geen succes. Heb ooit op een duitse site gelezen vaneenzelfde probleem, echter een oud bericht dus zal dan een oudere windows besturingsysteem zijn. Daarin werd verteld dat er ergens een mapje in windows moeten zitten (bijv systeem32) welke camera gerelateerd is aan"( in mijn geval) "nikon D5". Die zou je dan moeten verwijderen. Heb dit helaas nog niet gevonden.
Het is wel vreemd dat dit bij dezelfde actie niet met de D850 gebeurt, dus moeten dit welk cameratype gerelateerd zijn,
Graag een eventuele suggestie zou welkom zijn, daar het best vervelnd is om bij importeren de foto,s apart moet aanvinken om ze niet dubbel te importeren.
bij voorbaat dank voor een eventuele reactie
fotograferen is zien is geloven

Topic Starter
benikon
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 14:13
Favoriete camera merk: nikon
Locatie: pareltje op de veluwe

Re: Bridge importeert foto,s dubbel vanuit D5

Bericht door benikon »

vervolg: heb D5 gereset naar fabrieksinstellingen, geen reultaat. In "verkenner staat bij usb poort Nikon d5 en dcm100 en dcm101( dat zijn dus de twee kaarten in camera, waarbij dcm 100 foto,s bevat en dcm 101 leeg is) Bij gebruik van kaartlezer worden foto,s wel enkel geiimporteerd. Oorzaak zit,m in camera of computer die de bestanden waarschijnlijk dubbel "herkent" mettertijd zal het wel een keer opgelost worden. Intussen maar gewoon kaartlezer gebruiken, wat ook eigenlijk best te doen is.
In ieder geval bedankt skippy voor het meedenken( mocht je toch eens een suggestie hebben, dan hoor ik het graag)
groeten Ben
fotograferen is zien is geloven
Plaats reactie

Terug naar “PC”