Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Één merk

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ter aanvulling, ja ik pak mijn mirrorless camera (een Olympus E-M10) veel makkelijker mee dan mijn Nikon Df.
Ik fotografeer met mijn Olympus vaker en met meer plezier en gemak dan met mijn Nikon Df. De Olympus zit elke dag in mijn (kleine) tas.

Voorbeeldfoto's hier https://www.flickr.com/photos/lucdesche ... 144621955/
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door remoss »

Nog zo'n mooi plaatje
Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door strangeartefact »

Roy, je mag gerust een keer na je werk langsrijden om een A7R en/of een E-m10 te bekijken/proberen. Fuji bezit ik niet.

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
Madhouse
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:00
Favoriete camera merk: Sony
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door Madhouse »

Dank je Luc, daar heb ik zeker wat aan! :D

Als ik naar mijn gevoel luister dan moet ik voor Full Frame kiezen als ik toch overstap naar iets anders, het is niet perse beter maar de Full Frame foto's die ik vaak zie ook de jouwe Luc) hebben altijd een bepaalde look over zich heen die je met een aps-c niet vaak ziet. Ik kan het lastig omschrijven maar het heeft 'iets'.
Sony A7 II + Zeiss 24-70 F4 - Zie mijn foto's op Flickr

Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door Skippy »

remoss schreef:Nog zo'n mooi plaatje
Afbeelding
Prachtig plaatje René! :duimop:

P.S.
Witte randje om APS-H ook zwart maken?

Topic Starter
Madhouse
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:00
Favoriete camera merk: Sony
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door Madhouse »

strangeartefact schreef:Roy, je mag gerust een keer na je werk langsrijden om een A7R en/of een E-m10 te bekijken/proberen. Fuji bezit ik niet.

Peter
Klinkt goed Peter! De A7R word me te duur maar die zal qua formaat niet afwijken van een A7(II).

Ik hou het in mijn achterhoofd ;)
Sony A7 II + Zeiss 24-70 F4 - Zie mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door ger k. »

Dit lezende zou ik zeggen: een Sony A7 (II) met de 24-70 f4.

Daarbij een adapter voor Nikon en je kunt diverse lenzen die je hebt (300mm) als je wilt gebruiken.

Maar goed er zijn voldoende andere opties.
Fotograferen is schrijven met licht.

Topic Starter
Madhouse
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:00
Favoriete camera merk: Sony
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door Madhouse »

Wat voor zoom opties zijn er eigenlijk voor de Sony A7? Ik kan niet echt wat compact vinden.
Sony A7 II + Zeiss 24-70 F4 - Zie mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door ger k. »

Dan zou ik hier toch maar eens gaan kijken:

http://www.camerastuffreview.com/nl/son ... e-koploper

En bij www.dpreview.com
Fotograferen is schrijven met licht.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door strangeartefact »

De 24-70 f4 is een hele fijne combi kwa formaat en handling op de A7 Roy! Lekker licht!
Daarnaast is er en 70-200 f4 die ook hoge scores in het lab heeft. Op De a7r schijnt er shuttershock te zijn met tele objectieven. Heb er geen ervaring mee gezien ik niet langr dan 105mm op de a7r heb in te zetten kwa objectief.
Er is ook een 28-70 3.5-4.5(of 5.6) kitlens. Marco heeft die.
De primes die beschikbaar zijn zowel af(sony-zeiss) als mf(loxia) schijnen pareltjes te zijn. Google er maar eens op.

Wat ik persoonlijk erg gaaf vind is dat je met een adapter vrijwel alle oude mf en ook moderne af objectieven met meer of minder functie kan gebruiken. Voor mij is MF dan voldoende. Ik gebruik Nikon ai-s, Olympus om zuiko en m42 objectiebem op de A7R en dat is soms verassend kwa resultaat! Maar daar moet je wel van houden, beetje spelen ;)

groet
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

ghermse
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 jan 2015, 03:42
Favoriete camera merk: Fujifilm X-T1
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Een mirrorless camera of toch mijn D7100?

Bericht door ghermse »

Ik ben in oktober vorige jaar afgestapt van de Canon 5D MII en MIII met al het nodige denkbare glaswerk.
Na mijn laatste fotoshoot in Afrika van 5.5 week was ik er wel klaar mee met al dat sleepwerk.

Had me al enige tijd georiënteerd wat er op de markt aan systeem camera's aangeboden werd. Maar uiteindelijk eind september de knop doorgehakt en al mijn spullen aangeboden op MP.
Das was binnen no time allemaal verkocht. Dus doen was de tijd aangebroken om een nieuwe set op te bouwen (te kopen).
Mijn keuze was gevallen op de Fuji X-T1 en op dat moment dat ik in oktober de body kocht zouden er nog wat high end objectieven beschikbaar moeten komen.

Fujifilm brengt dit jaar ook nog een mooie zoom objectief uit die aan jouw wens voldoet 300mm. Maar er zijn nu al erg mooie en fijne zoom objectieven beschikbaar.
Houdt er ook rekening mee dat je huidige body de zelfde verlengingsfactor heeft als bijvoorbeeld de X-T1 van Fuji.

Nu ik de set aan het opbouwen ben en al wat enige kleine shoots heb geschoten moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de kwaliteit van de Fuji X-T1. Dit in zowel de standaard jpg als raw.
Nu heg ik altijd geleerd om foto's te maken die ik ik eigenlijk niet hoef na te bewerken of minimaal.

Kortom goed analyseren waar wat voor foto's je wilt maken. En daar je hardware op afstemmen. Ik had altijd wel mijn hardware mee, maar nu is alles A compacter en B veel besparing qua gewicht.
Heb er zelf nog geen dag spijt van dat ik deze keuze heb gemaakt. En ik moet de X-T1 ook nog goed verkennen en helemaal onder de knie krijgen.

Van de mensen die ik ken die zijn overgestapt van Fullframe naar Systeem pakken nu inderdaad sneller hun setje mee. Al is het maar om wat kiekjes te schieten.

Neem je tijd en probeer uit wat je op het oog hebt. En goed keus maken is altijd persoonlijk.... Maar als je je zelf maar goed de tijd geeft komt het goed.
Succes met je beslissing.
Greetz,
Gerard

FujiFilm X-T1 - VG-XT1 - Nissin i40 - MCEX-16 - XF23mm f/1.4 - XF10-24mm f/4.0 R OIS - XF56mm f/1.2 R - XF50-140mm f/2.8 R OIS WR en nog wachtend op XF16-55mm R WR
Plaats reactie

Terug naar “Systeem”