Lauren

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Lauren

Bericht door Riemke »

Direct, vrij hard licht, extreme make-up, vooral geen softbox. Het waren ingrediënten van een workshop met Rollan Didier, die ik gisteren bijwoonde. We konden na de introductie ook foto's maken, alleen zonder flits. Rollan Didier is overigens een fashion- en beautyfotograaf die al vele beroemdheden voor de lens heeft gehad. Volgens hem kan dit meisje hoge ogen gaan gooien :): De rest van de foto's moet ik nog uitzoeken......
Model: Lauren Visser. Hairstylist Mark van Westerop. MUA Angelique Stapelbroek

Afbeelding

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Lauren

Bericht door a90 »

Ik vind het verschil tussen licht en donker wel heel extreem in deze foto Riemke. Knap dat de camera het kan bijhouden maar ik vind hem net wat over de top. Wel een sprankelend model zeg, die ogen !
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Lauren

Bericht door Marten »

Prachtige foto, die - naar ik zo inschat - het karakter van het model goed neerzet.
groet,
Marten

Mickey Mike
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 15:38
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zegveld

Re: Lauren

Bericht door Mickey Mike »

Mooie plaat. Zowel composities als keuze voor expressies vind ik zeer sterk dus mijn complimenten.

Ben wel een voorstander van hard licht jammer dat je na de workshop met Rollan Didier alleen foto's kon maken zonder flits.

Wel een hele ervaring volgens mij :):

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Lauren

Bericht door Riemke »

Het was zeker een hele ervaring. Na de introductie, waarin hij een uitgebreide presentatie van zijn werk gaf ging hij fotograferen. Wij konden er als groep omheen staan en meefotograferen. Je hebt daardoor uiteraard best veel beperkende omstandigheden. Vandaar ook mijn keuze om met de 70-200 te werken. Bij deze foto stonden er aan beide kanten van het model assistenten met een scherm te wapperen :):

Hij werkte trouwens met een lamp die ik nog nooit gezien had. Met het armatuur kon hij als het ware zoomen, zodat de lichtbundel smaller of breder werd. Heel apart allemaal!
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Lauren

Bericht door Marco »

Mooi werk Riemke, met een "Librodo" nabewerking ?

Wel jammer dat het model iets teveel make-up, foundation (of hoe noemen jullie dat ?) op haar kin heeft...
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Lauren

Bericht door Riemke »

Marco schreef:Mooi werk Riemke, met een "Librodo" nabewerking ?

Wel jammer dat het model iets teveel make-up, foundation (of hoe noemen jullie dat ?) op haar kin heeft...
Goed gezien Marco :) Waar ik het vind passen maak ik inderdaad nog heel veel gebruik van de technieken die ik toen geleerd heb.
Qua make-up denk ik dat dit meisje heel mooi is met een naturel make-up. Ik wist ook totaal niet wat ik kon verwachten toen ik me inschreef voor deze workshop. De extreme make-up heb ik nu wel gezien, wordt vaker in dit soort fotografie gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”