Canon 7D

Voor wie wat meer wil

Topic Starter
malidi
Berichten: 235
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 15:28

Canon 7D

Bericht door malidi »

Hallo,

Ik ben een overstap aan het overwegen naar een Canon 7D.
Eigelijk altijd met Nikon gefotografeerd, zinds kort met een D90.
Waarom overweg ik een overstap. Niet omdat ik met mijn camera geen mooie foto's kan maken, integendeel.
Eerlijk gezegd vind ik een D90 toch wel van een hoog plastic gehalte, zelfs met een orginele grip heb ik nog steeds zo iets van nee is het niet.
Verleden week bij de MM een 7D in mijn handen gehad. Dit is toch wel een verschil met een D90 hoor.
De 7D voeld in mijn handen heel goed aan, lekker robust.
Ook nog even naar een Nikon D7000 gekeken/gevoeld, maar ook deze voelt niet zo goed aan als een 7D.
Ik zit nu te twijvelen, zal ik een 7D kopen( die nu scherp geprijst is) en eventueel de D90 verkopen en lanzaam op Canon over te gaan?
Ik heb geen hele dure pro objetieven, anders had ik geen overstap overwogen. Wat is wijsheid?

Groet.
Dick

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Canon 7D

Bericht door mikemix »

Niet lullig bedoeld Dick, maar je bent een D700 gewend.....

Topic Starter
malidi
Berichten: 235
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 15:28

Re: Canon 7D

Bericht door malidi »

Hoi Mike.

Ik snap jou reaktie.
Op full frame terug te gaan, met daarbij de juiste lichtsterke objectieven is financieel niet haalbaar.
Naast fotograferen heb ik nog een hobby/passie waar de nodige centen aan uitgeef.
Ik ga er eerst eens goed over denken.
Een ding weet ik zeker, terug van een D700 naar een D90 is een behoorlijke stap.
Eigelijk zoek ik de gulde middenweg.

Groet,
Dick

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Canon 7D

Bericht door strangeartefact »

Daarnaast mag je de D90 niet vergelijken met een 7D van Canon....Wel met d300s bv. --> staat er net niet zoals ik het bedoelde ;)

edit:
Daarnaast mag je een 7D niet vergelijken met een D90, wel met de d300(s).

Volgens mij heeft BrekeV op dit forum een 7D. Ook meen ik dat hij meer dan tevreden is ermee ;)
http://www.flickr.com/photos/brekev/

De vraag is aan jou, wat wil je? Je kan ook overwegen een d300s (eventueel 2ehands) aan te schaffen. Dan hoef je misschien geen nieuw glasservies aan te gaan schaffen. Plaatselijke fotoboer heeft een d300s 4 dgn oud 900 clicks voor 1089 staan....It's up to you Dick.
http://www.cameratools.nl/OCC0039-artik ... 0Body.html

Succes met je keuzes!

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Canon 7D

Bericht door Melliw »

Ik zou inderdaad ook kijken naar een D300, de gulden middenweg tussen de D700 en D90 lijkt me.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: Canon 7D

Bericht door QWERTY »

strangeartefact schreef:Daarnaast mag je de D90 niet vergelijken met een 7D van Canon....Wel met d300s bv.
Peter
Deze opmerking snap ik totaal niet ..... zowel de Nikon D300s als de Canon 7D zijn top cameras in hun klasse, nl. het APS-C sensor formaat.

Als er iets met elkaar vergeleken mag worden dan zijn het wel deze twee cameras, dus als je de Nikon D90 in jouw optiek mag vergelijken met een Nikon D300s dan zeker ook met de Canon 7D.

OK - bij de Canon 7D krijg je voor je geld wat extra MP's (16 i.p.v. 12) maar dat vind ik geen valide argumentatie.

Indien er een gulden middenweg gevonden moet worden dan is een Nikon D300(s) uiteraard een stuk logischer dan een systeemoverstap naar Canon.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Canon 7D

Bericht door strangeartefact »

QWERTY schreef:
strangeartefact schreef:Daarnaast mag je de D90 niet vergelijken met een 7D van Canon....Wel met d300s bv.
Peter
Deze opmerking snap ik totaal niet ..... zowel de Nikon D300s als de Canon 7D zijn top cameras in hun klasse, nl. het APS-C sensor formaat.

Als er iets met elkaar vergeleken mag worden dan zijn het wel deze twee cameras, dus als je de Nikon D90 in jouw optiek mag vergelijken met een Nikon D300s dan zeker ook met de Canon 7D.

OK - bij de Canon 7D krijg je voor je geld wat extra MP's (16 i.p.v. 12) maar dat vind ik geen valide argumentatie.

Indien er een gulden middenweg gevonden moet worden dan is een Nikon D300(s) uiteraard een stuk logischer dan een systeemoverstap naar Canon.

Harry, ik typ het wat krom maar volgens mij was mijn boodschap wel duidelijk toch? Als je wat verder leest?
Maar goed ik zal het herstellen.

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Canon 7D

Bericht door Marco »

Zei hij als Canon ambassadeur ;)

Dick, heb je er al aan gedacht een 7D met objectief voor een dagje te huren, misschien is er een dealtje te maken, wanneer je daarna besluit om er een bij ze te kopen.
oa. te huur bij: http://www.calumetphoto.nl/etc/files/pd ... r2011d.pdf
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Canon 7D

Bericht door Renik »

Melliw schreef:Ik zou inderdaad ook kijken naar een D300, de gulden middenweg tussen de D700 en D90 lijkt me.
Dan zou ik toch voor de D7000 gaan denk ik...
D300 (heb hm zelf ook) is toch ook alweer wat jaartjes ouder en hoge iso resultaten op de D7000 vallen volgens mij zeker niet tegen?
(€ 934 nieuw bij Kamera Express)
Gebruikersavatar

QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: Canon 7D

Bericht door QWERTY »

strangeartefact schreef:
QWERTY schreef:
strangeartefact schreef:Daarnaast mag je de D90 niet vergelijken met een 7D van Canon....Wel met d300s bv.
Peter
Deze opmerking snap ik totaal niet ..... zowel de Nikon D300s als de Canon 7D zijn top cameras in hun klasse, nl. het APS-C sensor formaat.

Als er iets met elkaar vergeleken mag worden dan zijn het wel deze twee cameras, dus als je de Nikon D90 in jouw optiek mag vergelijken met een Nikon D300s dan zeker ook met de Canon 7D.

OK - bij de Canon 7D krijg je voor je geld wat extra MP's (16 i.p.v. 12) maar dat vind ik geen valide argumentatie.

Indien er een gulden middenweg gevonden moet worden dan is een Nikon D300(s) uiteraard een stuk logischer dan een systeemoverstap naar Canon.

Harry, ik typ het wat krom maar volgens mij was mijn boodschap wel duidelijk toch? Als je wat verder leest?
Maar goed ik zal het herstellen.

Peter
Het kwartje is gevallen na het lezen van je aangepaste tekst!
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”