WK Superbike

Als het echt actief wordt...
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Arend-ho »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ook op mijn CG vind ik ze niet scherp. Zou het je laten weten.

De 70-200 shots zijn dan nog de beste als ik het zo bekijk. Ik wacht nog steeds op een grotere plaat van een van de foto's hier. Kom op man show je werk knap.

Arend

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re:

Bericht door SportsPhotography »

Arend-ho schreef:Ook op mijn CG vind ik ze niet scherp. Zou het je laten weten.

De 70-200 shots zijn dan nog de beste als ik het zo bekijk. Ik wacht nog steeds op een grotere plaat van een van de foto's hier. Kom op man show je werk knap.

Arend
Euhm voordat je mij afschildert als iemand die zijn woord niet na komt, ik zei je mailt maar.
Ik ga geen grotere foto's plaatsen op het internet, ik denk dat je zelf wel aanvoelt waarom ik dat niet doe ;)
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Arend-ho »

Nee dat voel ik niet...heb al twee keer gezegd dat een pic van 1600 oid al een stuk beter beeld geeft.
En ik schilder je niet af hoor...zal de laatste zijn.
Je wil niet, dat is duidelijk. Het is hier een forum en geen prive voorstelling.

Arend

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re:

Bericht door SportsPhotography »

Arend-ho schreef:Nee dat voel ik niet...heb al twee keer gezegd dat een pic van 1600 oid al een stuk beter beeld geeft.
En ik schilder je niet af hoor...zal de laatste zijn.
Je wil niet, dat is duidelijk. Het is hier een forum en geen prive voorstelling.

Arend
Sorry hoor, je kijkt wel foto's maar tekst schiet aan je voorbij.
Ik zei duidelijk je stuurt maar een mail, ik ga geen risico's lopen door foto's te plaatsen in een groter formaat welke ik hoogstwaarschijnlijk elders weer tegen kom.
Jij mailt niet, dus krijg je geen foto.
Het probleem ligt niet bij mij Arend, eerder bij jou.
Jij wil niet, zoals ik reeds al zei ik houd er niet van als dingen verdraait worden.
Toedelodoki
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9148
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: WK Superbike

Bericht door remoss »

Per PB verder graag heren.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: WK Superbike

Bericht door Arend-ho »

nee laat maar rene..dit is het laatste..ik weet genoeg.
elders weer tegen kom....
je zou eerder blij moeten zijn als dat zou gebeuren in dit geval...maar goed zoals gezegd is het hier een foto forum en geen postzegel verzamelaars plaats.
om iets te kunnen beoordelen zal je m.i.iets groter neer moeten zetten. evt incl watermerk. om het enigzins te kunnen beoordelen. [ dit zeg ik in zijn algemeenheid en wordt vaker aangehaald op het forum ]
Het wordt publiekelijk gepost dus wat heeft de poster er aan als ik alleen zie wat de poster bedoeld..of moet iedereen maar een mailtje die kant op doen ??
als je dat niet wilt moet je gewoon niet plaatsen....jammer dan !

herstel ze en op naar de verfrissende foto's

mijn mail adres: edit: maar weggehaald, zie datum hiernaast ( 27-04-11...nog niets ontvangen :indewar: ) wie wil er nu niet ?

Arend
Gebruikersavatar

Henk
Berichten: 704
Lid geworden op: za 26 jun 2010, 10:29
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: In de Betuwe
Contacteer:

Re: WK Superbike

Bericht door Henk »

Michel,

Inhoudelijk op jouw foto's reageren komt er nu niet van.. doe ik later van de week; wil ik ze nog eens rustig bekeken hebben.
Als "(sport)fotografieleek kan ik over 't algemeen je werk wel waarderen. Hier heb ik inderdaad bij meerdere foto's 't gevoel dat ze net die "bite" missen, niet topscherp zijn.
Uiteraard begrijp ik dat er ergens een grens ligt tussen mooi meegetrokken en erg scherp. Maar waar?

Voor mij is de functie van een forum als deze o.a. voor 't tonen van de divers uiteenlopende foto's van ons allen, maar ook (en dat is persoonlijk) het leren hiervan.
Ik zie Arend als iemand met de nodige kennis van (circuit)sportfotografie, ervaringen met diverse body's, objectieven.. maar ook nabewerking.

Blijkbaar is 't een heel groot probleem voor jou om op dit forum (welke juist groot formaat foto's ondersteunt) een grotere foto te laten zien. Is het dan geen oplossing om er één te plaatsen met een groot watermerk / logo? Of een uitsnede van een grotere afbeelding?
Daar kunnen we dan toch over verder discussiëren en leren? Of begrijp ik iets verkeerd?

Heb ondertussen je foto's toch nogmaals bekeken.

#1 fraai dat blauw / blauw; kan terugkomende kleuren enorm waarderen.
Onderwerpen op de rug en met weinig kijk- / bewegingsruimte ben ik normaal geen fan van, werkt hier voor mij niet storend. Snelheid in de foto vind ik fraai.

#2
Deze viel mij gelijk positief op. Had ik toevallig ook al op je site gezien (was wat sites aan 't bekijken om uiteindelijk een eigen site te maken..)
Voor mij origineel!

#3
Doet mij niets

#4
Snelheidseffect vind ik fraai; maar compositie vind ik niet heel bijzonder. Loopt het circuit zo naar beneden daar?

#5
Gaaf zo'n wheelie! Is dat nou een reflectie van de motor naast 't circuit / curbstones?

#6
Lekker strak en plat, vind het altijd gaaf om mooi bochtenwerk / houding van de coureur in bochten te zien.

#7 en #8 doet me niets; na ja.. moest wel even lachen om de laatste.

Vooral bij #1, #5 en #6 mis ik dus net dat stukje extra scherpte. Nogmaals; kan me voorstellen dat 't door de sluitertijden komt.
Bij #5 bijvoorbeeld ook omdat het een beweging 2 kanten op kan zijn. Maar wat is dan de juiste keuze?

Of is er in de beeldbewerking / -verkleining nog winst te halen?
En nogmaals, daarom zou ik graag zien dat je alsnog hier op 't forum wat groters plaats.
Zal me verbazen als ik nu alleen voor mezelf praat als ik er wat van wil leren.
Groet, Henk

Bekijk [url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/h_v_m/]Flickr[/url_nv_extra], [url_nv_extra=http://hvmphotography.com/]website[/url_nv_extra] of "like" [url_nv_extra=http://facebook.com/HVMPhotography/]Facebook[/url_nv_extra].

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: WK Superbike

Bericht door yoyo »

#3

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik beter gewend ben.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: WK Superbike

Bericht door yoyo »

Over de scherpte.

Ik heb nu tijdelijk een LCD te leen. Mijn huidge CRT begint namelijk achteruit te hollen en metname de scherpte loopt erg terug. Op mijn CRT kan ik heel duidelijk zien welke foto's scherp zijn (foto 3) en welke niet (overige). Nu mijn CRT zo achteruit holt is dit zelfs duidelijker te zien lijkt het wel. De onscherpe foto's worden echt blurry en de scherpe zien er zo-zo uit... :)
Bij die leen-LCD is het verschil in eerste instantie veel moeilijker te zien. Die LCD heeft een verscherpingsstand (zoals zoveel LCD's) en dat vertekend heel erg. Alles lijkt scherp(er). De onscherpe zien er scherp(er) uit en de scherpe zagen er al scherp uit.

Ik merk dat als ik mijn browser zoom naar 150% het beoordelen van de scherpte iets makkelijker wordt. Alle foto's lopen dan qua scherpte iets terug en het verschil scherp-onscherp wordt weer zichtbaar.
Dit is misschien een idee..?
Het maakt foto's beoordelen er in ieder geval niet makkelijker op. Of misschien de scherpteinstelling van je LCD naar 0 schroeven..?
Het nadeel is dat je nooit weet op welke hardware anderen jouw foto's zien.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier mee omgaan. Alhoewel dat eigenlijk in een eigen/ander topic thuis hoort denk ik.
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Sport”