Waylon

Speciale activiteiten, gebeurtenissen en manifestaties

Topic Starter
Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Waylon

Bericht door Dennis71 »

Gister tijdens het concert van Gerard Joling waren er nog wat artiesten die het voorprogramma deden waaronder Waylon.
Ik ben zelf erg blij met dit resultaat dus heb er een separaat draadje van gemaakt. Ben beniewd of jullie ook zo enthousiast zijn en zo niet, waarom :)
Bewerking: Openen in NX en opslaan als Jpeg, daarna openen in CS, verkleinen en verscherpen. Heb deze geen kader gegeven omdat ik hem ook wat groter wil laten zien.

[img800]http://farm4.static.flickr.com/3509/389 ... 6fab_o.jpg[/img800]

[img800]http://farm4.static.flickr.com/3522/389 ... 40ee_o.jpg[/img800]
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Waylon

Bericht door Jolanda »

Dennis,

bij mij (!) komt de foto té verscherpt over. In het haar bovenin en in zijn wenkbrauwen zijn bij mij kleine witte puntjes/streepjes al te zien.

Staat er voor de rest mooi op, ietwat gelig (op mijn scherm, zie bijv. de tanden).

Groet,
jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Waylon

Bericht door Dennis71 »

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je reactie. De verscherping valt hier mee, maar ikzal eens kijken hoe het staat met net een tikkeltje minder.
Voor wat betreft het gele, dit komt door de verlichting dus daar sleutel ik verder niet aan.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Topic Starter
Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Waylon

Bericht door Dennis71 »

Nog even gekeken maar de witte puntjes die je ziet zijn niet van de verscherping, die zitten er bij het orgineel ook al in en is waarschijnlijk de weerkaatsing van de gel in z'n haren en iets op z'n wenkbrauwen.
Heb een foto eronder gezet met toch iets minder verscherping. De verscherping versterkt de witte puntjes natuurlijk wel.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

GeorgeF
Berichten: 347
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 14:01

Re: Waylon

Bericht door GeorgeF »

Dennis dit ziet er gelikt uit (ik kan me trouwens niet herinneren dat je ooit slechte foto's gepost heb ;) )
Ik vind het knap, doe het je niet zo snel na.

Pipo

Topic Starter
Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Waylon

Bericht door Dennis71 »

Thx Pipo,

Ik heb echt wel slechte foto's geplaatst hoor :) maar bedankt voor je compliment.
Technisch gaat het me redelijk af, maar het gaat om de speciale momenten die je moet weten vast te leggen.
Kom daar nog duidelijk te kort in. Blijft voor velen ook een moeilijk onderwerp.
Je moet er echt van houden anders heb je het al gauw gezien die concertfoto's :)
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Waylon

Bericht door Riemke »

Mooie foto weer Dennis!
Wat ik me afvraag: Schiet je dit uit de hand of fotgrafeer je vanaf statief of monopod? Ik zie bij de exif nl een brandpuntsafstand van 300 mm i.c.m. een sluitertijd van 1/160 en snap niet hoe je dat dus nog zo scherp krijgt. Of is dat de VR van je objectief?

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Waylon

Bericht door Gino »

Mooi werk weer hoor, zoals we van je gewend zijn.
Ik zie die witte puntjes trouwens niet.

Heb afgelopen zaterdag ook een poging gewaagd om concert van de heideroosjes vast te leggen maar ben zeer ontevreden naar huis gegaan.
Had de D3 ingesteld om tot maximaal 3200ISO te gaan omdat ik ervaren heb dat 6400 bij mij echt een drama is maar foto's zijn alsnog niet om aan te zien, één grote ruisbende. :( :( :(
Lijkt wel een D70.
Ga hem dan ook weg brengen naar Beverwijk want weet dat ook die van Arthur dezelfde problemen heeft en weet ook dat het probleemloos tot 6400 moet kunnen.
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Topic Starter
Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Waylon

Bericht door Dennis71 »

Hoi Riemke, bedankt voor je compliment.
Ik heb het uit het handje gedaan. De VR is echt heel erg goed! Bij concertfotografie is het eigenlijk heel onhandig om een statief of monopod te gebruiken.
Je hebt wel een paar lamme armen aan het eind van de avond moet ik zeggen.

Gino, balen hoor. Jullie hebben geen geluk in ieder geval.
De Heidenroosjes zijn wat sneller bewegende figuren volgens mij, en dan kan je niet zonder snelle sluitertijden, of je moet gaan flitsen!
Als je dan je ISO niet ver genoeg omhoog kan gooien, dan is dat echt zuur :muur:
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Waylon

Bericht door Gino »

Ik heb net Beverwijk aan de lijn gehad.
Krijg je een receptioniste aan de lijn waar je eerst heel je verhaal tegen doet en die dat dan eerst moet gaan vragen aan de reparateur.
Dat ze je dan niet gelijk zelf door verbinden met die man ontging mij al een beetje.

En waar ze Arthur weg stuurden met het verhaal dat hij waarschijnlijk niet juist belicht zou hebben krijg ik te horen dat ze van dit probleem nog nooit gehoord hebben.
Dus ik dat weerlegt dat een maat van mij (Arthur dus) dit probleem ook al eens voorgelegd had krijg je dan als antwoord dat daar niets van bekend is.

Vevolgens vraag ik of, als ik mijn camera opstuur, of ze dat dan eventueel kunnen calibreren/afstellen en daarop krijg ik dan als antwoord dat ik vergelijkende foto's met zelfde instellingen van een goeie D3 en mijn D3 door moet mailen. :shock:
Dus er kan allen gerepareerd worden als je bewijsmateriaal mee stuurt.

Als ik dan zeg dat er niet eens een vergelijkende test nodig is om te zien dat mijn camera zwaar onder de maat presteert op hoge ISO's en D70 ruisgedrag vertoond krijg ik als antwoord dat ik eerst vergelijkend materiaal aan moet voeren.
Daar was de kous mee af en ik heb toen maar opgehangen want het irritatie niveau begon al wat te stijgen bij mij.

Zwaar bedroevend en snap niet al die verhalen dat de service in Beverwijk zo goed is.
Zit wel mooi met een probleem.
Beverwijk is voor mij ook niet echt in de buurt dat ik zeg, weet je wat, ik rijd er even langs dan kunnen ze het zelf zien.
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”