NK Sprint/Allround

Als het echt actief wordt...
Plaats reactie

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

NK Sprint/Allround

Bericht door SportsPhotography »

Vlak na kerst en net voor het nieuwe jaar stond het Nederlands kampioenschap Sprint en Allround gepland.
Waar vorig jaar nog gestreden werd om de laatste plaatsen voor de Olympische spelen werd er nu gestreden voor de Nationale sprint en Allround titel.
Voor zover ik weet was het voor het eerst dat zowel races gereden werden voor het Allround als het Sprint kampioenschap tijdens een evenement verreden werden, normaal gesproken wordt het NK Sprint verreden in Kardinge ( Groningen ).
Wat betreft het evenement zelf was dag 1 een dag die zich kenmerkte door afwezigheid van grote namen Sven Kramer die het iets rustiger aan doet, Mark Tuitert die met de naweeën van een blessure kampt en zo waren er nog een aantal andere namen die afwezig waren of die zich af hadden gemeld voor de resterende dagen dit vanwege tegenvallende resultaten of het nog niet fit zijn.
Na vorig seizoen al veelvuldig in Thialf te zijn geweest was het ook dit evenement roeien met de riemen die ik heb en was ik niet de enige die de lichtsterkte zag verschillen over de gehele dag.
Bij deze dus een korte impressie van mijn laatste evenement van 2010......

Bij "toeval" deze foto gemaakt daar veelal de Amerikaanse en Canadese schaatsers op deze manier starten, was het vrij ongewoon om een Nederlander zo te zien starten.
Met eindelijk volle tribunes vindt ik persoonlijk dat het deze hoge compositie zowel de schaatser alsmede het publiek de nadruk krijgt

1.

Afbeelding

Terug in de fotografen ruimte ( klein maar gezellig overigens ) ging het gerucht dat na het teleurstellende resultaat van Marianne Timmer, Marianne de handdoek in de ring wilde gooien.
Toen ik van de fotografen ruimte richting de persruimte liep om de startlijsten te halen voor de volgende afstand was het een drukte van belang.
Camera's, schrijvende pers en op dat moment nog geen fotografen achtervolgden een blonde dame met een belangrijke boodschap.......

2.

Afbeelding

Ondanks de voor topsporters begrippen hoge leeftijd van 35 jaar lijkt voor Stefan Groothuis zijn leeftijd geen bezwaar te zijn om nog succesvol te zijn.
Het instel licht uit het publiek verraadde dat er elk moment een flits af kon gaan voor mij was het enkel een kwestie van het onderwerp op de plaats te laten schaatsen waar ik hem wilde hebben en hopende dat de man in het publiek op ongeveer dezelfde tijd af zou drukken.

3.

Afbeelding

Het was vrij lastig om Margot Boer of elke andere Team Liga rijdster zonder het "schreeuwerige" reclame bord van KPN met enkel het Liga achtergrond te krijgen.
Het enige minpuntje is dat het ijs dezelfde rode tint heeft als het reclamebord zelf.

4.

Afbeelding

Ook voor deze foto gebruik gemaakt van de reclame borden het groen witte van de KPN borden sluit bijna naadloos aan op het pak van Jorien Voorhuis en persoonlijk vind ik dat door de beperkte scherptediepte de groen tinten iets minder schreeuwerig zijn.
Het enige storende is in dit geval het wat schreeuwerige rode stuk van het Liga bord naast Gerard Kemkers.
Ook hier weer gekozen om het publiek te betrekken in het geheel.

5.

Afbeelding

Rest mij nog te zeggen aan iedereen die dit topic bekijkt een gezond en goed fotografiejaar toegewenst.
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

malidi
Berichten: 235
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 15:28

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door malidi »

Gave platen!!

Sportfotografie, lijkt mij geweldig om een keer te doen.

Groet,
Dick

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door SportsPhotography »

malidi schreef:Gave platen!!

Sportfotografie, lijkt mij geweldig om een keer te doen.

Groet,
Dick
Om eerlijk te zijn is het ook geweldig. Alleen het feit dat je meestal maar een kans hebt om een foto te maken geeft meestal net dat beetje extra alertheid en het scherpe wat je nodig hebt.
Ik persoonlijk vindt het leuk om juist jezelf iedere keer te moeten verbeteren om zo niet tot een foto te komen die je al een keer eerder hebt gemaakt, vooral bij sporten in omgevingen waar je vaker komt is het moeilijker om te variëren.
Dat geeft net die extra uitdaging om je te onderscheiden van de rest.
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

Henk
Berichten: 704
Lid geworden op: za 26 jun 2010, 10:29
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: In de Betuwe
Contacteer:

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door Henk »

Allereest, jij natuurlijk ook de beste wensen! Dat je dit jaar nog maar veel van zulk soort series op 't forum mag laten zien.
Gaaf zeg! Mooie, goed uitgedachte foto's laat je hier zien. Top!
Groet, Henk

Bekijk [url_nv_extra=http://www.flickr.com/photos/h_v_m/]Flickr[/url_nv_extra], [url_nv_extra=http://hvmphotography.com/]website[/url_nv_extra] of "like" [url_nv_extra=http://facebook.com/HVMPhotography/]Facebook[/url_nv_extra].

RuudO
Berichten: 211
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 18:24
Favoriete camera merk: Yashica
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door RuudO »

Mooie serie, en dat is niet de eerste keer, ik kijk graag naar foto`s van jou.
Ook interessant om een keer te lezen wat je doet beslissen welk standpunt je neemt.
Groet Ruud.

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door SportsPhotography »

RuudO schreef:Mooie serie, en dat is niet de eerste keer, ik kijk graag naar foto`s van jou.
Ook interessant om een keer te lezen wat je doet beslissen welk standpunt je neemt.
Groet Ruud.

Normaal gesproken doe ik dat vrij weinig, immers veelal kom je ergens eenmalig en dan is het noodzakelijk dat je vrij trefzeker bent aangaande de foto's die afgeleverd moeten worden.
En bij evenementen waar ik vaker kom is het makkelijker experimenteren en in mijn optiek ook een bepaalde vereiste om zo niet iedere keer tot dezelfde soort foto's te komen en aangezien Thialf dit schaats seizoen zeer regelmatig voorbij komt wil ik mij naast de de standaard foto's ook iets meer richten op foto's met meer diepgang.
Op een gegeven moment wil je een uniek beeld maken dat niet iedereen heeft ook al kun je hiermee flink op je bek gaan om het maar eens zo te zeggen ik merk de laatste tijd meer en meer dat ik het onderwerp iets anders benader en dat ik nu ook meer de achtergrond/omgeving er bij in betrek.
Het point and shoot gebeuren is leuk, maar diversiteit is denk ik de sleutel tot succes.
Afwisseling is dus eigenlijk het motto om met een iets andere blik naar de foto's te kijken en uiteraard met een andere blik vooraf kijken en inspelen op hetgeen wat je in de omgeving aantreft en dit samen te voegen tot een aardige foto.
Vorig seizoen was een leerjaar om eerlijk te zijn ik was er wel bij had leuke foto's maar er moest meer uit te halen zijn.
Ik vindt het voor mijzelf ook belangrijk om je steeds verder te ontplooien en ook te kijken wat "concurrentie" doet ( concurrentie is eigenlijk een verkeerd woord, ik merk in Thialf wel dat het meer enthousiastelingen zijn i.p.v concurrenten, geen geouwehoer dus onderling maar naast naast elkaar staan om te fotograferen is het een leuke groep en geen haat en nijd )
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door Genster »

Toppie :duimop:
Gegroet,
"Genster"

pieter
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 10:08
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: NK Sprint/Allround

Bericht door pieter »

Genster schreef:Toppie :duimop:
Mee eens.
Mooie foto's, goede toelichting!

Pieter.
Plaats reactie

Terug naar “Sport”