World Cup schaatsen

Als het echt actief wordt...

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

World Cup schaatsen

Bericht door SportsPhotography »

Na amper een week werken was het opnieuw raak in Thialf. Na de NK Afstanden was het nu de beurt aan de wereldtop om acte de presence te geven.
Aangezien de winter in Thialf lang gaat worden en er veel evenementen te doen zijn in Thialf wissel ik de schaatsmomenten af met dingen die mij opvallen.

Rusland het land van de onbegrensde mogelijkheden en een land waar discipline met name bij sporters hoog in het vaandel staat.
Deze trainer zou ik niet op zijn blauwe ogen vertrouwen.

#1

Afbeelding


De titel zou zo eens kunnen zijn " economische crisis treft topsport" vergeleken met vorig jaar was dit een vreemd beeld een topsporter die voor weinig publiek zijn kunsten vertoont.

#2

Afbeelding

Persoonlijk een groot liefhebber van het start pistool en niet het elektronische start pistool.
Vlakbij de positie van de starter word je omringd door de penetrante zwavel en kruitdampen, ondanks een 6 schots magazijn word er na ieder schot het magazijn voorzien van een verse losse flodder.

#3

Afbeelding

Russische discipline noemde ik al eerder deze schaatsen van een Russische schaatsster vielen mij al op tijdens de 500m een dag eerder, echter toen net te laat mede doordat de dame in kwestie in de binnenbaan stond. Ondanks het gebruik van een 400mm moest ik een dag wachten en werd mijn geduld een dag later beloond.

#4

Afbeelding

Go to the start.......ready en daarna ratelde mijn camera al, enkel hiervoor.


#5

Afbeelding

De mooiste afstand is de 500m en de 1000m met name de Japanners en Chinezen zijn klein en zeer explosief....

#6

Afbeelding

Jenny Wolf enkele momenten van de tweede start van haar 500m race.
De tweede start was noodzakelijk na haar valse start, van de valse start is weinig zichtbaar behalve een flard van een rode vlag die aangeeft dat zij schuldig was aan het veroorzaken van dit korte oponthoud.

#7

Afbeelding


Sport is emotie de tribunes op zondag waren grotendeels uitverkocht de slotrit was die tussen Bob de Jong en Håvard Bøkko de Noor die het weekend er voor zeer goed reed in Hamar had overduidelijk zijn dag niet.
Bob de Jong die niet veel eerder zijn 34e verjaardag vierde was met nog enkele ronden te gaan bijna 1,5 seconden sneller dan Ivan Skobrev.
Daarna ging het dak er af Bob de Jong won als enige Nederlander tijdens de wereldbeker een afstand.

#8

Afbeelding
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

Geoff
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 20:57

Re: World Cup schaatsen

Bericht door Geoff »

Gave serie met mooie foto's en kleuren.

Ga m'n 300mm inruilen voor een 400mm ;)

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: World Cup schaatsen

Bericht door a90 »

Wat een prachtige platen zijn dit ! echt heel gaaf en geweldig om het resultaat zo te zien.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: World Cup schaatsen

Bericht door strangeartefact »

Wow, erg fraai ook juist door de afwisseling in de serie erg leuk naar te kijken, mooie standpunten en hoeken en....gewoon fraai dus

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Peter v G
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 06:50
Favoriete camera merk: Nikon D700 MB-D10
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Wieringerwerf

Re: World Cup schaatsen

Bericht door Peter v G »

Een hele fraaie serie....maar ik mis nog een schaatser in aktie..... één die
loeihard door de bocht gaat .....toch ?
Geven is geluk voor twee.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: World Cup schaatsen

Bericht door Daniël »

prachtige actie serie.
Heb er van genoten

GSAndré
Berichten: 528
Lid geworden op: za 21 nov 2009, 09:39
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: World Cup schaatsen

Bericht door GSAndré »

Geweldige serie heb je hier neergezet !
Motorrijden voegt geen jaren toe aan je leven, maar voegt leven aan je jaren toe!
Flickr

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: World Cup schaatsen

Bericht door mikemix »

Je zorgt ervoor dat je als kijker een beetje toeschouwer bent.
Prachtig, zo ook de eigen visie van het vastleggen.
Waardevol.

Bij de eerste 2 zie ik nog wat van het "vieze" wat het TL licht geeft ( te geel).

SwederD300
Berichten: 182
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 11:49
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Best
Contacteer:

Re: World Cup schaatsen

Bericht door SwederD300 »

Aparte beelden! :-) mooi gezien allemaal!

Alleen bij #4 geen witte vignettering aub...heeft de foto niet nodig.
De focus van fotografie is allang verschoven van vakkundig binnenhalen naar professioneel wegknikkeren!

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: World Cup schaatsen

Bericht door SportsPhotography »

@Geoff

Van een 400mm ga je echt geen spijt krijgen, echter voor Thialf kan een 300mm op een D300 al ruim voldoende zijn ;)

@A90

Thnx

@strangeartefact

Ik doe mijn best ;)

@Peter v G

Zoiets als dit?

Opzettelijk heel even geprobeerd om eens niet het beeld voor 99,9% te bevriezen, echter is dit vrij pittig. De bocht loopt namelijk rond en hierdoor heb je kans op volledige bewegings onscherpte.
Daar de rijder door de hele bocht beweegt armen, benen, bovenlichaam en hoofd is het vrij moeilijk om er een geslaagde afbeelding van te krijgen.
Afbeelding

@Daniël

Dank je

@GSAndré

Dank je

@Mikemix

Dank je voor je complimenten. Wat betreft het "gelige" licht dat blijft het zwakke punt in Thialf nergens is het licht gelijk de tribune is helemaal niet verlicht vandaar ook de iets aparte zweem over het publiek of moet ik zeggen lege tribunes? Het meeste licht is op de binnenbaan waar de 2 rijders tegen elkaar schaatsen de inrij baan is een stuk minder verlicht en vorig seizoen had ik daar redelijk vaak last van een groene zweem. De coach stond overigens op de inrij baan en de blik van hem moest ik hebben aangezien je met opdrachten zit en de beperkte tijd om vrij te werken schaars is is het opletten en afdrukken.

@SwederD300

Dank je ik vond de vignettering passen bij de foto alsof je in het beeld getrokken word met de nadruk op het gouden stiksel plus de krokodillenprint.
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Plaats reactie

Terug naar “Sport”