Adobe Lightroom 3.2

Alles over Adobe, Corel en andere branches
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

Ook Lightroom heeft een update ondergaan

• Additional camera support for several new camera models including the Panasonic DMC-LX5, Sony NEX-5 and Pentax 645D
• Numerous corrections for issues introduced in Lightroom 3.0
• Direct publishing to Facebook and over 120 new lens profiles

[url_nv_extra=http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/]Lees meer.....[/url_nv_extra]

[url_nv]http://www.adobe.com/support/downloads/ ... ftpID=4789[/url_nv]
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door pbreev »

remoss schreef: ... • Direct publishing to Facebook and over 120 new lens profiles ...
Vergeet Publishing naar SmugMug niet :dans:

Love it !

Groet Patrick
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

Ook dat ja :D
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

Ik heb nog wat zitten werken met LR maar het is toch wel een erg fijn programma. Zo simpel om lokaal even een iets op te lichten of een vlekje weg te werken. Of de boel even te draaien.
Ik mis alleen uitgebreide perspectief correctie, maar wellicht kijk ik niet goed.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

Ik keek niet goed, heb het al gevonden. Met een beetje hulp: http://tv.adobe.com/watch/getting-start ... orrection/
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door pbreev »

Ik vind het zelf een heerlijk programma. Ok, het heeft geen point-dinges zoals NX2. Maar het werkt voor de rest een stuk fijner. En kan wat mij betreft een hoop en zeker wat ik wil. Beheren, bewerken en presenteren in diverse vormen. En zoals ik zelf fijn vind op SmugMug. Nu nog even vullen met LR3 :-)
"I love it when a plan comes together' - quote by Hannibal.
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

pbreev schreef:Ok, het heeft geen point-dinges zoals NX2.
LR3 heeft wel iets soortgelijks. En misschien nog wel beter geïmplementeerd. Kijk maar een op het volgende filmpje vanaf 18 minuten en 25 seconden: http://tv.adobe.com/watch/getting-start ... ghtroom-3/ > Je maakt hier met een simpele manier zeer uitgebreide maskers waarbinnen je alles kunt aanpassen wat je wilt. Ik stond verbaasd van het effect. Het is wel even wennen maar dan heb je wel wat.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door pbreev »

remoss schreef:
pbreev schreef:Ok, het heeft geen point-dinges zoals NX2.
LR3 heeft wel iets soortgelijks. En misschien nog wel beter geïmplementeerd. Kijk maar een op het volgende filmpje vanaf 18 minuten en 25 seconden: http://tv.adobe.com/watch/getting-start ... ghtroom-3/ > Je maakt hier met een simpele manier zeer uitgebreide maskers waarbinnen je alles kunt aanpassen wat je wilt. Ik stond verbaasd van het effect. Het is wel even wennen maar dan heb je wel wat.
Ja, inderdaad. Maar die vind ik moeilijk toe te passen of wel als functionaliteit te verwerken op "mijn' foto's ... maar het ziet er gaaf uit ! De point-dinges in in tegenstelling tot veel andere functionaliteiten in NX2 is veel intuïtiever dan deze functionaliteit van LR. Althans voor mij...
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9153
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door remoss »

Tja, het is net wat je prettiger vindt werken. In NX werkt het b.v. op kleurniveau en baseert daar het masker op. Hier teken je het masker zelf met in te stellen doezelaar. Maar je hebt ook wel gelijk, de stuurpunten in NX hebben zeker hun nut.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Adobe Lightroom 3.2

Bericht door pbreev »

remoss schreef:Tja, het is net wat je prettiger vindt werken. In NX werkt het b.v. op kleurniveau en baseert daar het masker op. Hier teken je het masker zelf met in te stellen doezelaar. Maar je hebt ook wel gelijk, de stuurpunten in NX hebben zeker hun nut.
Nu je dit zo zegt begrijp ik opeens waarom ...

het gaat over begrip en besef van de functionaliteit;

voor mijn brains (or the lack of it) vind ik in deze NX iets toepasbaarder dan LR. :shock: Wat zeg ik nu ?

Normaal snap ik LR beter dan NX :tease:

Bedankt dat je mij op weg hebt geholpen met je uitleg, ik heb weer wat te proberen :denk:
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Plaats reactie

Terug naar “Commerciële software”