Lumix LX5

Gemak dient de mens

Skippy
Berichten: 6597
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mikemix schreef:Zeker, zit wel zo'n fijne LEICA DC VARIO-SUMMICRON op én F: 2.0.
Zeker, blijft een GEWELDIGE lens.

Leuke vergelijking, twee enigzins vergelijkbare opnamen, een met de LX3 en de ander met de D700 + 50mm f1.2, de LX3 is een bewerkte Jpeg en de D700 een bewerkte NEF.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Lumix LX5

Bericht door mikemix »

Marco schreef:Weggevallen, nadat het draadje gesplitst werd, DPreview heeft een pre-production model mogen gebruiken:

[url_nv]http://www.dpreview.com/news/1007/10072 ... allery.asp[/url_nv]

Dank Marco, ISO 1600 valt mij eigenlijk vies tegen. Wellicht dat er nog aan de firmware gesleuteld kan worden.

Hé, de D90's. Tijdje even gemist.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Marco »

Mij ook Mike. Softwarematig is er misschien nog wel iets mogelijk, maar het blijft natuurlijk wel een hele kleine sensor.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Skippy
Berichten: 6597
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Zeker, zit wel zo'n fijne LEICA DC VARIO-SUMMICRON op én F: 2.0

Ik wacht even de dpreview test af en denk dat als die lovend zijn dit mijn nieuwe compact wordt.
Heb je haast? Ja --> doen, Nee --> Photokina (start 21september) afwachten. Ik lees nu weer geruchten dat de komende Nikon Mirrorless-camera wellicht een DX-sensor zal krijgen. En groter is toch beter :grijns:

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Lumix LX5

Bericht door yoyo »

Tegen die tijd heb je al een AF-S VR Nikkor 85mm f/1.4G IF-ED in de bestelling en duurt het weer even voor er genoeg pecunia is om een P&S aan te schaffen... :heilig:
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Marco »

Skippy schreef: Heb je haast? Ja --> doen, Nee --> Photokina (start 21september) afwachten. Ik lees nu weer geruchten dat de komende Nikon Mirrorless-camera wellicht een DX-sensor zal krijgen. En groter is toch beter :grijns:
En dan nog wachten op de vergelijkende testen van de Canon tegenhanger, want ook die zit er aan te komen.
Ach ja, het gaat maar door.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Skippy
Berichten: 6597
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Skippy »

Marco schreef:
Skippy schreef: Heb je haast? Ja --> doen, Nee --> Photokina (start 21september) afwachten. Ik lees nu weer geruchten dat de komende Nikon Mirrorless-camera wellicht een DX-sensor zal krijgen. En groter is toch beter :grijns:
En dan nog wachten op de vergelijkende testen van de Canon tegenhanger, want ook die zit er aan te komen.
Ach ja, het gaat maar door.
Ik wacht op een p&s van maximaal 300 gram met een iso bereik a la de D3s, de resolutie van de D3x en een kleine en lichte vervormingsvrije 18-400 f1.4 lens :grijns:

Jop
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 00:10
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Jop »

Skippy schreef:Ik wacht op een p&s van maximaal 300 gram met een iso bereik a la de D3s, de resolutie van de D3x en een kleine en lichte vervormingsvrije 18-400 f1.4 lens :grijns:
Haha das een mooie! Ik wacht met je mee! :D
| Nikon D5000 | Bereik: 10-300 | Tassen om al dit moois mooi te houden | 4 poten om het (af en toe) vast te houden |
flickr
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9155
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door remoss »

Mooie LX5 serie: [url_nv]http://photos.dezmix.com/lx5[/url_nv]

Ik heb net voor mijn vakantie bij MediaMarkt even met de LX5 gespeeld. Wat ik op het schermpje zag kreeg ik niet zo'n goed gevoel bij dus heb hem laten liggen. Als ik daarentegen bovenstaande serie bekijk zit er wel wat moois tussen. De gebruikte ISO gaat zo te zien niet hoger dan 400. Bij MM heb ik juist gekeken naar 800 en hoger.

Ik denk dat ik last heb van ISO verwennerij/verpersterij door de D700 en de D3s waardoor ik véél te kritisch word naar (logischerwijs) minder presterende (compact)camera's. Had dat ook al met de EP-2 die ik weer terug heb gestuurd. Herkenbaar bij iemand?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Marco »

Nee, eigenlijk niet, ik vind het bij de E-PL1 erg meevallen, zeker de softwarematige ruisonderdrukking levert bij het schieten van jpg's acceptabele foto's op tot ISO1600. Althans voor mij.

Ruis in de Panasonic (LX3) deed mij besluiten over te stappen naar PEN, ik vrees voor de LX5, dat het misschien iets is verbeterd, maar niet zo erg veel.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Lumix LX5

Bericht door Genster »

remoss schreef:Mooie LX5 serie: [url_nv]http://photos.dezmix.com/lx5[/url_nv]

Ik heb net voor mijn vakantie bij MediaMarkt even met de LX5 gespeeld. Wat ik op het schermpje zag kreeg ik niet zo'n goed gevoel bij dus heb hem laten liggen. Als ik daarentegen bovenstaande serie bekijk zit er wel wat moois tussen. De gebruikte ISO gaat zo te zien niet hoger dan 400. Bij MM heb ik juist gekeken naar 800 en hoger.

Ik denk dat ik last heb van ISO verwennerij/verpersterij door de D700 en de D3s waardoor ik véél te kritisch word naar (logischerwijs) minder presterende (compact)camera's. Had dat ook al met de EP-2 die ik weer terug heb gestuurd. Herkenbaar bij iemand?
Ik heb, met mijn D90, natuurlijk minder last van die verwennerij :lol: maar de getoonde LX5-serie laat in mijn beleving toch mooie plaatjes zien.
Zelf ben ik nog zoekende op compact-gebied. De LX5, de P7000, de EX1, de S95, de..., de..., de... :sterretjes:
Ik denk toch dat je met wat minder genoegen moet nemen als je een kleiner cameraatje zoekt :denk:
Gegroet,
"Genster"
Plaats reactie

Terug naar “Compact”