Bierbrouwerij in DDR

Mooie verlaten plaatsen, gebouwen enz...
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Werner
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 10:40

Bierbrouwerij in DDR

Bericht door Werner »

Nou hier komen mijn eerste op het forum van René......ongezouten kritiek mag echt wel hoor, moet nog veel leren vwb compo en belichting en ken de D-700 nog maar nauwelijks...

In het voormalig DDR kennen we een echtpaar van al voor dat de muur was gevallen. Nu heb ik een voorkeur aan urban sites, zoals jullie inmiddels wel weten. En deze kennis heeft me de tip gegeven dat er, om de hoek, een oude fabriek staat. In de DDR staan er hier nog erg veel van. Echter de slopers gaan hard hun gang.
Deze brouwerij werd gesloten in 1991. Vele kleine brouwerijen waren er, maar zijn bijna allen opgekocht door de multinationals onder de bieren. Deze brouwerij wilde kleinschalig en zelfstandig doorgaan. Echter de jongere werkenemers werden weggekocht naar het Westen, en zonder personeel geen bier. De deuren werden gesloten en dit is wat er over bleef.

Traditioneel verhaaltje van kleinere leuke bedrijven die door 'Die Wende' op de fles gingen. In het dorp wonen 400 mensen en ze hadden 8 slagers, een meervoud bakkers, worstenmakers, drogisterijen, 2 bioscopen!, een theater en een reisbureau. Alles weg door de komst van 1 grote westerse supermarkt. Bioscoop en theater kregen geen bezoekers meer doordat de jeugd weggetrokken was.......
Niet alles heeft zijn voordelen, zo zie je maar.

Voor mij erg tof, gezien de leegstand....

Enjoy.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9154
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Bierbrouwerij in DDR

Bericht door remoss »

Over urban hoeven we jou niet zo heel veel meer wijs te maken Werner, we hebben al veel moois van je gezien. En wie ben ik om de boel af te kraken, ik heb nog nooit één urban foto gemaakt ;)

Ook deze serie is weer fraai. Commentaar? De eerste vind ik wat aan de lichte kant en bij nr 6 komen de letters niet goed uit de verf door reflectie wellicht. Verder fraai hoor.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

hans1956
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 09:37
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Bierbrouwerij in DDR

Bericht door hans1956 »

Hé Werner,

Mooie foto's weer. Jammer dat ze daar geen koperen ketels hebben :mrgreen: :mrgreen: Maar inderdaad de eerste wat te licht. Voor de rest toppie!!!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Werner
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 10:40

Re: Bierbrouwerij in DDR

Bericht door Werner »

Thanx...

Nr 1 mag best wel wat donkerder, kan ik het wel in vinden, dacht het zelf ook al toen hij geplaatst was.
Nr 6 is al erg opgehaald in ps omdat de letters erg flets waren geworden door de tand des tijds. Heb beter geprobeerd maar de foto werd er niet beter op, of ik moet me verder verdiepen in ps. Maar doe dit liever zo min mogelijk.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Bierbrouwerij in DDR

Bericht door mikemix »

3 vind ik heel fraai.
Hier en daar ogen wat platen té licht.
Plaats reactie

Terug naar “Urban”