ONK Speedchallenge

Als het echt actief wordt...
Plaats reactie

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

ONK Speedchallenge

Bericht door SportsPhotography »

Een dure reparatie was enkel een slecht begin van het weekend.
Op de zaterdag stond Assen op het programma voor de Speedchallenge een van de namen die garant staan voor een weekend vol motorsport.
Voor mij persoonlijk kon dit evenement helaas slechts uit een dag bestaan vanwege omstandigheden waarbij ik ook aanwezig moest zijn en heen en weer vliegen doe ik later deze week wel.
Met eindelijk mijn 2e body weer in bezit en een nagekeken 1.7x converter tijd voor een frisse start op een zweterig Assen.
Mijn avontuur in Hengelo zorgde voor letterlijk en figuurlijk nieuwe perspectieven en enkele andere mogelijkheden rondom het circuit.
Naast het fotograferen van de Speedchallenge ook eens tijd om de uitdaging om snelheid uit te beelden eens aan te gaan en ditmaal eens met foto's thuis te komen die niemand anders heeft.
Druk met diverse andere zaken dus een kleine impressie naast het "standaardwerk" veel lopen pielen en hopelijk kan ik het verder uitwerken laten we zeggen dat het begin er is ;)


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door Marco »

Hi Michel,

Uitsnedes als op nr. 1 blijf ik meesterlijk mooi vinden.
5 t/m 7 zijn het "nieuwe" werk, naar ik mag aannemen, verrassend en idd. lekker anders.

Al aan gedacht om bijvoorbeeld nr. 6 eens in een 16:9 verhouding uit te snijden ?

groeten,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door SportsPhotography »

Marco,
ik kies veelal vooraf mijn composities al voordat ik richting het circuit ga. Inmiddels kan ik wel stellen dat ik genoeg weet over het circuit en hoef enkel bestaande compo's af te wisselen voor wat nieuwe standpunten. Met een 400mm en de 1.7x converter kan ik overal waar ik foto's wil/kan maken terecht. Enkele compo's zitten er een beetje ingebakken in omdat ik deze persoonlijk mooi vind. Daar waar mogelijk probeer ik niet of minimaal bij te snijden en zo veel mogelijk de afbeelding origineel te houden met enkel aanpassingen zoals verkleiningen/verscherpen en de kleuren iets bijtrekken. Zoals je al zei zijn de laatste compo's onderdeel van het nieuwe fotograferen aan het worden echter heb ik nog maar weinig gepubliceerde foto's gezien die in deze stijl gemaakt zijn. Veelal statische foto's met motoren vol in beeld kan leuk zijn maar op den duur lijkt het allemaal op elkaar door iets meer te proberen sluitertijden te laten zakken probeer i nog meer beweging in de foto's te krijgen. Het isoleert het onderwerp nog meer van de achtergrond en geeft een nieuw tintje aan oude compo's. Mijns inziens wordt er teveel op safe gespeeld om bepaalde foto's te maken met gemiddeldes van 1 op 2 goede foto's tijd om mijzelf maar weer eens verder te ontwikkelen verder puzzelen maakt het leuk. De volgende keer maar richting pitboxen aangezien ik daar nog niks van heb. Blijven prikkelen is veelal de sleutel tot anders zijn dan anderen. Wil je je onderscheiden dien je anders te werken dan de rest ;) wat betreft de uitsnede zal ik daar eens naar kijken als ik meer tijd heb. Komend "weekend" heel veel snelheid maar weinig "sport" maar daarover zeg ik nog niks. Als ik mij niet vergis ben jij de Marco die een keer mee wou toch?
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door mikemix »

Prima serie, mis alleen in 3 en 4 de helderheid van de rest.
5, 6,, 7, ogen prima ter afwisseling, mis alleen iets van competitie.
Wellicht wordt het spannender als er meerdere rijders zichtbaar zijn.
Het zou zowaar nu een testrit kunnen zijn.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9149
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door remoss »

Ja, weer mooi. Die eerste is een fraaie maar zoals gezegd is de nieuwe stijl lekker anders.

Competitie zou inderdaad een mooie aanvulling kunnen zijn maar zo solitair vind ik ook niet verkeerd. Kijk alleen uit dat je aan de linkerzijde (bij deze foto's dan) niet al te krappe ruimte kiest. Bij nr 7 is het wat mij betreft kantje boort.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door Daniël »

nr. 1 :shock: Die is echt geweldig zeg.

6 is ook erg mooi. Maar misschien iets aan de bovenkant weg snijden?
De voorgestelde 16:9 zou het denk ik wel mooier maken

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door Dennis71 »

Kicke hoor, het lijkt alleen dat na de eerste 2 de frisheid in elkaar gezakt is.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door yoyo »

#1
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

SwederD300
Berichten: 182
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 11:49
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Best
Contacteer:

Re: ONK Speedchallenge

Bericht door SwederD300 »

#2 omdat ie recht in de lens kijkt!
De focus van fotografie is allang verschoven van vakkundig binnenhalen naar professioneel wegknikkeren!
Plaats reactie

Terug naar “Sport”