mikemix schreef:Dus schifting moet bij de aanschaf van (Pro) apparatuur plaatsvinden, volgens dat soort organisaties ?
Jij bent amateur dus jij schiet (maar) met een amateur camera ?
Ik dacht nog altijd dat het verschil wordt gemaakt met de kwaliteit/ervaring van de beelden ?
Of zijn veel "Pro's" het over eens dat de camera's zo geavanceerd zijn geworden dat iedere boerenl*l
goede foto's kan maken nu ?
Dit soort regels komen uit dat soort mensen. En ja, ik verdien er ook mijn brood mee.
[edit] zie dat je er een 2de serie onder heb gezet, ziet er goed uit.
Klopt 't dat 9, 12, 13 en 14 wat te magenta ogen ?
Heb wel het gevoel dat je WB wat schommelt over de serie.
Pro apparatuur maakt je nog geen pro evenals dat "amateur" apparatuur jou geen amateur maakt.
Ik zie het meer als gereedschap een timmerman kan niet zonder beitels en wij niet zonder een camera en dan maakt het weinig uit of je een pro bent of amateur.
Ik zie een pro als iemand die full time zijn boterham verdient met opbrengsten uit fotografie.
Daarnaast zijn het veelal dezelfde pro's die broodroof bij elkaar plegen door foto's voor een appel en een ei te verkopen in Nederland zijn een aantal "persbureau's" bezig om zoveel mogelijk te verkopen.
De prijzen variëren tot 50% of nog meer van de normale prijs.
Goede foto's maken euhm ik heb meer het idee dat de pro's tenminste een klein deel er van voorheen foto's konden verkopen die technisch niet goed waren ( dit omdat er geen concurrentie is/was ) nu een digitale camera voor enkele knaken te koop is, is het voor iedereen makkelijker om te fotograferen.
Wil je nu nog het beleg op je boterham verdienen zul je je weer moeten onderscheiden in de foto's die je maakt, kwaliteit komt weer om de hoek kijken of anderzijds je prijzen aan moeten passen.
Bij andere sporten waar ik kom waar een "pro" fotograaf aanwezig is, is de fotograaf nog niet eens een kwart van de speeltijd aanwezig.
In die korte periode kun je nooit "het" moment maken, ook al ben je de hele wedstrijd aanwezig dan nog kun je dat moment missen, maar heb je theoretisch een grotere kans om belangrijke momenten te pakken dan t.o.v iemand die er een slechts een kwartier is.
Daarnaast blijven redacties veelal zuinig ze willen a kwaliteit voor een b prijs.
Fotografen die klagen zullen in mijn ogen beter werk af moeten leveren want voor kwaliteit wil nog wel eens betaald worden.
Ik heb zelf het voordeel dat ik niet hoef te presteren om een bepaalde foto te maken ik heb geen druk van een redactie, maar leg mijzelf druk op.
En daarnaast mag ik graag dingen uitproberen, immers als je met een x aantal fotografen op een rij staat probeer dan nog eens een "unieke" foto te schieten.
Wat betreft de foto's.
De instellingen in de camera waren hetzelfde als de dag ervoor.
Normaal gesproken blijft het licht hetzelfde als de dag er voor, echter op bepaalde plaatsen wil de kleurtemperatuur weleens schommelen.
Waar het aan ligt geen idee op mijn beeldscherm leek het goed of het zou aan mijn nabewerking moeten liggen, maar die is praktisch altijd hetzelfde op enkele hele fijne instellingen na.