Straks kent niemand mij meer.

Het zijn van die aparte wezens
PeterD
****
Berichten: 996
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Straks kent niemand mij meer.

Bericht door PeterD »

Dit is Paul. 94 jaar. Ik zag hem niet vaak maar ken hem al 40 jaar. Twee jaar geleden is zijn vrouw overleden na meer dan 70 jaar samen zijn. Geen kinderen.
Hardstikke zenuwachtig ben ik naar hem toe gegaan.
Ik heb meer dan 1 uur zitten babbelen met hem. Hij vond het geweldig. Toen ik vroeg of ik een foto van hem mocht mocht maken zei hij : Graag.. want straks kent niemand mij meer.

Afbeelding
Skippy
*****
Berichten: 7073
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Ricoh
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door Skippy »

Mooi verhaal en prima foto van deze meneer. Wat zal hij zijn vrouw missen. Hoort bij het leven maar zal zwaar zijn.
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door Peter Z. »

Mooi, verhaal met de foto.
Mijn vader is daar nog niet maar tikt de 90 aan. Lijkt onverwoestbaar maar ook fragiel.
Wat ik aan mijn vader nog merk en beluister is wat een impact de oorlog op hem heeft gehad ook al was hij 4 toen deze begon, dat herinnerd hij het meest van zijn kind zijn.

Dank voor delen.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Gebruikersavatar
gvdnberg
****
Berichten: 931
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door gvdnberg »

Een krasse knar met een -begrijpelijk- verdrietig gezicht. Veel oude mensen klagen dat al hun leeftijdgenoten, vrienden en bekenden rond hen heen wegvallen. Een droevig onontkombaar lot.
Mooi vastgelegd!!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr
PeterD
****
Berichten: 996
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door PeterD »

Nu ik zelf ook ouder word valt het mij op dat ik steeds meer waarde hecht aan foto's van mensen. En dan niet alleen familie of bekenden maar ook van mensen die ik ooit eens aan de andere kant van de wereld nam. Alles in je geheugen komt weer boven drijven. Jammer dat ik dat vroeger niet meer heb gedaan. Die mooie palmen stranden of blauwe zwembaden waar je ooit eens in lag stellen ineens niet veel meer voor. Zomaar een persoonlijke noot.
Dank voor de opmerkingen.
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door remoss »

Prachtige "kop". Zijn uitdrukking is logisch door zo'n verlies na 70 jaar samen, verschrikkelijk :(
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
PeterD
****
Berichten: 996
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door PeterD »

:duimop: :duimop:
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door Kroontje »

Mooi verhaal.
Geweldige foto van iemand die het nodige heeft meegemaakt.
Het toont zichtbaar.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
PeterD
****
Berichten: 996
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door PeterD »

Dank Kroontje.
Zichtbaar meer leven in de forum brouwerij o.a. door je berichtjes/ foto's. :duimop:
Pim
*
Berichten: 12
Lid geworden op: do 12 feb 2026, 21:17
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Straks kent niemand mij meer.

Bericht door Pim »

Prachtige foto,het verhaal er achter maakte mij stil.
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”