Vogels aan het Ketelmeer.

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door Peter Z. »

1: Aalscholver
AfbeeldingMet ''de Wave'' op het Ketelmeer. by Peter Zeedijk, on Flickr

2: Visarend
AfbeeldingMet ''de Wave'' op het Ketelmeer. by Peter Zeedijk, on Flickr

3: Kokmeeuw
AfbeeldingMet ''de Wave'' op het Ketelmeer. by Peter Zeedijk, on Flickr

4: Witte reiger
AfbeeldingMet ''de Wave'' op het Ketelmeer. by Peter Zeedijk, on Flickr


2e Pinksterdag met paar bevriende fotografen met de ''Wave"' gevaren op het Ketelmeer.
Doel was o.a. de zeearend maar die hebben we niet waargenomen. Bovenstaande o.a. wel.
Leuk tocht van bijn 6 uur met prachtig weer.


Groet, Peter.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
PeterD
****
Berichten: 996
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door PeterD »

Vogels zijn een dankbaar maar ook best wel moeilijk onderwerp. De kokmeeuw en de witte reiger vind ik de betere. De kokmeeuw vanwege zijn houding. Hij wel iets groter in beeld gemogen. Veel water nu. En de witte reiger vanwege die fraaie achtergrond,
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door Kroontje »

Zo blijkt maar weer dat, waar je voor gaat niet altijd pos uitpakt.
Mooi dat de visarend nog blijft zitten. Vaak kom je mm tekort.
Maar deze is wel herkenbaar.
Foto 3 Mooi moment. mm tekort denk ik.
Foto 4 Is een mooie plaat. Achtergrond past wel. In de ochtend denk ?

Dank voor het plaatsen.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door Peter Z. »

Dank voor reacties.
Alles op 600mm en gecropped in nabewerking.
Ik zou graag dichterbij komen om de vogels groter in beeld te hebben. Helaas is daar geluk of valsspelen/geluk afdwingen voor nodig ( lokken met voeding) of in een camouflage tentje zitten ;-)
Ik begrijp de reacties heel goed, Ben ondanks toch tevreden, eerste keer vanaf een boot viel me tegen, de kleinste schommeling is enorm uitvergroot op 600mm, haha echt wennen was dat!
De witte reiger is begin avond toen de zon al wat ging zakken.

Dank voor de reacties!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door Kroontje »

Ik zit nu ff aan een groter 27"scherm te kijken.
En nu valt het erg mee, betreft de afstand. Moet ik eerlijk bekennen.
Beter om naar te kijken.

Toch in de avond. Zat al te twijfelen :wink:
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door remoss »

Lekkere serie Peter, zeker gezien de omstandigheden op zo'n boot! Nr 3 met de kokmeeuw is een heel gaaf moment 👍🏻
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Re: Vogels aan het Ketelmeer.

Bericht door Peter Z. »

Dank René!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”