Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Foto's die met een bepaald type camera/objevtief zijn gemaakt
Plaats reactie
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Peter Z. »

Ik ben erg tevree met dit objectief, Onderstaande foto's zijn 's avonds gemaakt met de zon achter wolken en achter mij.
iig op 2.8, s: 1/160, iso 220-220-280
In adobe cameraraw verscherpt. Waarde: 85/1.5. Tevens paarse CA verwijderd.
Border via PS/Colorefex.
Upload op flicker is volle resolutie jpeg.
Wie weet heeft iemand er wat aan.

1:
Afbeeldingtree by Peter Zeedijk, on Flickr

2:
Afbeeldingtree by Peter Zeedijk, on Flickr

3:
Afbeeldingtree by Peter Zeedijk, on Flickr

Groet.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Kroontje »

Altijd interessant vind ik.
Als ik op Flickr op de foto inzoom zie ik bij de kleinere takjes met de lucht erachter wat paarse gloed.
Komt dat door het objectief of aan mijn scherm.
Gekeken op een Ipad.
Weet ook niet of dit na een correctie te zien is?

Voor de rest lijkt me een mooi objectief

Dank voor het plaatsen.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Peter Z. »

Hai Mark,

Ik heb na controle in ACR bemerkt dat ik idd ook op alle 3 Ca heb verwijderd, paars.
Het grote contrast blaadjes en licht veroorzaakte dat. Vol open is deze Nokton daar het gevoeligst voor maar op 2.8 is dat al flink afgenomen.
Ik wil je wel een van de raws opsture dat je goed kan beoordelen?
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Kroontje »

Ah…oke.

Ja is goed. Ben benieuwd hier op de pc. Alvast dank.
Email heb je nog denk ik.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Gebruikersavatar
remoss
*****
Berichten: 9599
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door remoss »

Mooi oplossend vermogen zo te zien, top!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Kroontje »

Heb 3x Nef’s binnen gekregen.
Kon inderdaad goed zien dat ie wijd open stond. Lucht tussen de takken door was dik 255. Niet veel detail meer :o
Maar de boom goed scherp met mooi detail van structuur.
C1 had er verder geen moeite mee ;)
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Peter Z.
*****
Berichten: 4225
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Eefde
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Peter Z. »

F was 2.8.
Juist gekozen om de lucht zo te pakken moeilijk licht. Belicht op de boom. Maar er zit ook veel in de nets uit de Zf natuurlijk.
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-formerly a strangeartefact-
Gebruikersavatar
Kroontje
*****
Berichten: 2883
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voightlaender Nokton 28mm 1.5 (op Zf)

Bericht door Kroontje »

Oeps verkeerd geschreven..F getal

Ik gebruik wel eens de laatste nieuw lichtmeter.
Kan er nu ff niet achterkomen, betreft naam. Niet matrix ,centre of punt.

Gr Mark
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest
iamKroontje
Pixelfed UtrKroontje
Plaats reactie

Terug naar “Hardware showcase”