Nieuwe printer

Plaats reactie
Willem Focus
Bewerk mijn foto's: Ja

Nieuwe printer

Bericht door Willem Focus »

Na ruim 10 jaar heeft mijn Epson SC-P600 printer de geest echt gegeven. Er moesten nieuwe printer koppen op volgens de importeur. Dit was echter zo duur dat dit echt meer de moeite was. ( € 700,00 )
Een opvolger van die printer kost inmiddels dik voor de € 1000,00 euro. Wat daar bij komt is dat de cartridges van 50 ml € 34,50 per stuk kosten.( X 10 kleuren )
Via de consumentenbond kwam ik op de webshop van Epson terecht waar ik ( als goed aangeprezen door de consumentenbond) de Epson ET-8550 tegen kwam voor een meer dan schappelijke prijs. Dit is een ecotank printer met 6 kleuren. Bij vervanging zouden die per 70 ml. € 15,95 kosten. Dat scheelt wel een pak natuurlijk.

Nadat ik deze gekocht en ontvangen had bleek het eerste exemplaar niet goed, en moest er een nieuwe komen. Na wat gedoe, was die na pakweg 10 dagen ook binnen.
De installatie verliep vlekkeloos, en toen kwam het eerste spannende moment natuurlijk! Hoe zien de prints er uit. Want ze kunnen het wel schrijven, maar eerst zien en dan geloven toch !

Maar ik ben blij verrast! Zelfs een zwart/wit proefprint langs dezelfde foto uit een P900 gelegd........echt niet verkeerd. Een blije Willem hoor. :):
Als deze het ook weer 10 jaar doet......

Afbeelding

Groet.....Willem ;)
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !
dhrPeter
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nieuwe printer

Bericht door dhrPeter »

Gefeliciteerd met je aankoop Willem, er gaat niets boven een mooie afdruk van een mooie foto.
ger k.
Favoriete camera merk: LEICA

Bericht door ger k. »

Tja, een goede fotoprinter is al zoiets. Prima merk Epson.
En als Willem daar blij mee is, dan is alles goed.
Veel plezier en mooie printjes gewenst.
Zo te zien 5 december, dus de Sint is de gulle gever.
Fotograferen is schrijven met licht.
Willem Focus

Bericht door Willem Focus »

Vandaag nog een beetje met de nieuwe aanwinst aan het experimenteren geweest, en uiteindelijk een Epson Premium Semi Gloss print gedaan die naar mijn mening beter en contrastrijker is dan dezelfde foto uit een Epson SC-P900. ( wel op Ultra Glossy papier)Maar dan ook nog voor de helft van de prijs. Uiteindelijk denk ik dat met hetzelfde papier de SC-P900 het wel zal winnen hoor.

Een mens moet zich toch nergens mee bezig houden toch :):

Groet.....Willem ;)
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !
Plaats reactie

Terug naar “Printers”