Birmese gastarbeiders In Thailand.

Rapportages van waar je bent geweest
Plaats reactie
PeterD
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door PeterD »

Bij langdurige bouwprojecten in Thailand zie je vaak dat de bouwvakkers ver van huis zijn en verblijven in tijdelijke opgezette nederzettingen bij de bouwplaats.Dat geldt helemaal voor Birmese gastarbeiders.Ze leven in gammele van blikken golfplaten opgezette onderkomens.Na lang aarzelen heb ik zo,n nederzetting bezocht.Ik wist niet wat ik kon verwachten.Mijn ervaring is dat de armsten je vaak vriendelijker ontvangen dan de rijkeren die eerder geneigd zijn je een afwijzende snauw te geven.Dat was ook nu zo.Vol verbazing werd ik bekeken en daarna kwam die lach.
Vrouwen en mannen gaan overdag werken.Maar er zijn ook vrouwen die achterblijven om op de soms erg kleine kinderen te passen.Je hoeft niet jaloers te zijn op de leefomstandigheden.Primitief en als het flink had geregend is het er een grote modderpoel.De foto's heb ik op een paar avonden gemaakt aan het einde van een werkdag.De laatste avond heb ik een paar grote flessen Cola meegenomen.Ze waren er blij mee.

1Afbeelding


2Afbeelding


3Afbeelding


4Afbeelding


5Afbeelding


6Afbeelding


7Afbeelding


8Afbeelding


9Afbeelding


10Afbeelding
dhrPeter
Berichten: 152
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie Peter en zwart/wit past hier uitstekend. Op de laatste foto lijken de huisjes aan de rechterkant wat "luxer" als die aan de overkant. Ik heb geen favoriete foto omdat ik ze allemaal even sterk vind. Bedankt weer voor het delen.
Gebruikersavatar
remoss
Berichten: 9201
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door remoss »

Dit zijn in onze ogen erbarmelijke woonomstandigheden, prima vastgelegd Peter. En mooi dat ze een presentje kregen, helemaal goed.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Patrick
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door Patrick »

Goed gedaan! Dit is ook het land dat je bezoekt. Als het bij je past moet je JUIST dit soort zaken fotograferen.

Dank voor het delen!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700
PeterD
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Birmese gastarbeiders In Thailand.

Bericht door PeterD »

De keuze voor zwart-wit is omdat ik toch wel beïnvloed ben door fotografen met naam die soortgelijke reportages hebben gemaakt.Heel vaak in zwart-wit en ik vond ze mooi.Misschien dat ik er nog enkele in kleur plaats op het Fuji forum want dat doe ik toch het meest.Deze opnamen zijn gemaakt met de Filmsimulatie Acros.
Dank voor de reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Landen”