Mooi warm licht.

Je kijk op de wereld
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Mooi warm licht.

Bericht door PeterD »

Als je van buiten fotograferen houdt is het weer van de laatste weken eigenlijk het mooiste wat je hebben kunt.Ik ben dan ook regelmatig buiten te vinden tegen de tijd dat de zon ondergaat.Als die er al is tenminste want ik ben er ook vaak voor Jan met de korte achternaam.Maar als je dan geluk hebt en de zon laat zich toch nog heel even zien 5 minuten voor hij verdwijnt dan krijg je van dat warme licht wat als een deken over het landschap ligt.Ik vind dat mooi en geniet hiervan.Helaas duren die momenten maar erg kort.
Dit is rivier De Mark bij Zevenbergen.

Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 586
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Mooi warm licht.

Bericht door gvdnberg »

Inderdaad mooi warm licht. Mooi uitsnede en goed gebruik van de Mark als invoerende baan in de compositie. Mooie zware lucht, foto straalt rust uit door het vlakke water en door de lucht en de spiegeling ervan. Klein beetje aan de bruine kant, komt dat door de bewerking??
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mooi warm licht.

Bericht door PeterD »

Er is niet veel aan bewerkt.Ik heb alleen gezorgd dat de foto in zijn geheel en met name die windmolens rechtstaan.Dit is echt 3 minuten voor de zon compleet verdween en dan krijg je echt heel even maar dit warm/oranje/bruinige licht.
Als ik hieraan zou gaan prullen ben ik bang dat ik de sfeer van de foto verpruts.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9148
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Mooi warm licht.

Bericht door remoss »

Prachtige warme kleur, goed gevangen!

Ben ook een fan van rechtzetten, goed dat jij dat ook doet :)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mooi warm licht.

Bericht door PeterD »

Ik heb vaker gezegd dat ik feitelijk alleen in JPG fotografeer.Ben zeer tevreden over de Fuji JPG,s.Ruim voldoende voor wat ik er mee doe.In de camera probeer ik al zoveel mogelijk in te stellen.(denk aan kleur, schaduw, verscherping,filmsimulaties etc.)
Wat ik altijd doe achteraf is rechtzetten.(Horizon,palen, windmolens etc).Daar ging ik nog wel eens de mist mee in en mede dankzij het forum hierop gewezen.En dat kijkt ook idd niet lekker.Met een flinke groothoek echter lukt dat echter ook niet altijd even goed.
Tot slot: de brug vanwaar deze foto's is genomen is gister afgebroken en ik moet maanden wachten tot ik weer van dit fraaie uitzicht kan genieten.
Dank voor de respons.
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”