Nijmegen

Er zijn veel mooie stadjes
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9148
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nijmegen

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik heb ze nog een keer goed bekeken Luc, eigenlijk is het alleen bij nr 3 wat storend, maar dat gaf je zelf ook al een vanwege krappe kadrering.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Patrick
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Nijmegen

Bericht door Patrick »

Mijn Q3 is wat wijder dan 28mm, al staat dat op het objectief, en dat vind ik heel prettig; het maakt het objectief veel geschikter voor dit soort fotografie dan een 35mm (equivalent). Voor straatfotografie wellicht wat lastiger, maar je kan niet alles hebben met een prime.

Wetende wat Skippy veelal schiet snap ik zijn keuze wel voor de Ricoh met z'n 27mm equivalent objectief; het past hem beter dan de 35mm van een X100-iets.
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nijmegen

Bericht door Skippy »

Patrick schreef: za 30 mar 2024, 00:39 Mijn Q3 is wat wijder dan 28mm, al staat dat op het objectief, en dat vind ik heel prettig; het maakt het objectief veel geschikter voor dit soort fotografie dan een 35mm (equivalent). Voor straatfotografie wellicht wat lastiger, maar je kan niet alles hebben met een prime.
Klopt, de wijdere blik van een 28mm verbreedt letterlijk de mogelijkheden. Als ik met mijn X100 op stap ga gebruik ik daarom regelmatig de uitstekende 28mm voorzetlens als aanvulling op de standaard 35mm.

Patrick schreef: za 30 mar 2024, 00:39 Wetende wat Skippy veelal schiet snap ik zijn keuze wel voor de Ricoh met z'n 27mm equivalent objectief; het past hem beter dan de 35mm van een X100-iets.
De Q3 stond ook op mijn shortlist. Prachtige camera maar viel net als de X100VI af omdat ik voor iets nieuws, afwijkend van wat ik al heb, echt compact wilde. Ik heb immers al een Nikon Z6, een X100 en twee Olympus camera's. En ik heb vroeger een Ricoh gehad dus ik weet dat deze bij mijn fotografie past.

Patrick
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 01 okt 2023, 18:39
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Nijmegen

Bericht door Patrick »

De Ricoh is absoluut veel compacter; een Q stop je echt niet in een zak van je jas!
Mijn hobby houdt me OP de straat!
Instagram|Flickr|Fujifilm X set|Leica Q3, Een Nikon Z6 en een oeroude Nikon D700

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nijmegen

Bericht door Skippy »

remoss schreef: vr 29 mar 2024, 22:54 Ik heb ze nog een keer goed bekeken Luc, eigenlijk is het alleen bij nr 3 wat storend, maar dat gaf je zelf ook al een vanwege krappe kadrering.
Ik heb foto 3 alsnog wat rechter kunnen zetten. Bedankt voor je kritische blik René.
Plaats reactie

Terug naar “Steden en plaatsen”