Goedkoop Lumix cameraatje.

Gemak dient de mens
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Goedkoop Lumix cameraatje.

Bericht door PeterD »

Ik heb jarenlang zo,n goedkoop Lumix compact cameraatje gehad.Zo eentje van niet nadenken maar gewoon op het knopje drukken.En hij paste ook echt in je broekzak.Dat ding kon niet tippen aan de hedendaagse compacts of zelfs smartphones.En pixelpeepers en bezitters van lichtsterke superlenzen zouden hiermee lachen.
Maar ik heb er fijne herinneringen aan.Dit is er 1 van.Liggend in de sneeuw met een zak oud brood.Ik heb het cameraatje weggegeven en heb er eigenlijk beetje spijt van.

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Goedkoop Lumix cameraatje.

Bericht door remoss »

Zo'n compactcamera kan inderdaad een hoop fun zijn en levert dan ook leuke foto's zoals deze op die je wellicht anders nooit zou maken.

Is er op dit moment niet zoiets te koop voor niet al veel euro's?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Goedkoop Lumix cameraatje.

Bericht door PeterD »

Ik vind dat je goed moet zoeken voor een kleine betaalbare compact.Dat is ook wel begrijpelijk.Het is allemaal smartphone wat de klok slaat.Dat kleine cameraatje van mij was een Lumix DMC FS 20 en die paste echt in je broek of borstzakje.Destijds gekocht voor iets meer dan 100 euro.Nu verkrijgbare compacts zijn kwalitatief beter.Maar daar gaat het mij niet om.Ze zijn vooral vaak veel groter en veel duurder.Ik ben er niet echt naar op zoek maar toen ik deze foto zag moest ik weer denken aan het plezier wat ik met dat cameraatje heb gehad.
Dank voor je reactie.

dhrPeter
Berichten: 122
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Goedkoop Lumix cameraatje.

Bericht door dhrPeter »

Gave plaat Peter, lag je zelf in de sneeuw of alleen je camera? Bij lange wandelingen en op vakantie heb ik vaak een Lumix GM-5 microFourthirds cameraatje bij me voorzien van een kunststof 12-32mm zoomlensje. Het geheel is ongeveer 10x6x6cm en past met gemak in een jaszak. De GM-5 heeft ook een electronisch zoekertje. Als ik door mijn oudere foto's blader valt het me telkens weer op wat een waanzinnige kwaliteit foto's deze combinatie levert. Jammer genoeg is deze kleine krachtpatser niet meer leverbaar.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Goedkoop Lumix cameraatje.

Bericht door PeterD »

Het is jammer ja dat die kleine betaalbare compacts haast niet meer te krijgen zijn.Niet voor de absolute top maar voor het plezier wat je met die dingen kunt hebben. Ik heb liggend wat foto,s gemaakt en toen ik het koud kreeg staand met mijn camera dicht bij de grond.Dat was een beetje gokken want er zat geen klapschermpje op.
Grappig om te weten: Dit was op een weiland dichtbij een woonwijk.Er zaten veel van die ganzen en die werden ook dagelijks gevoerd door kinderen,wandelaars etc.Dat mag niet meer....rattenoverlast.
Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Compact”