Paarden langs het Krammer/Volkerak.

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Paarden langs het Krammer/Volkerak.

Bericht door PeterD »

Langs de Krammer en het Volkerak heb je een paar mooie natuurgebieden.O.a. de Hellegatsplaten en Plaat vd Vliet.Runderen en paarden en natuurlijk veel watervogels te zien in deze gebieden.Maar vaak van grote afstand.Op een enkele kijkhut na zijn de gebieden zijn niet of moeilijk toegangkelijk.De smalle parallelwegen die langs de gebieden lopen maken het parkeren niet eenvoudig.Bovendien is het er op zomerse dagen druk met fietsers.Vorige week echter stonden er een tiental paarden op slechts enkele meters van de parallelweg.Het was een rustige doordeweekse dag dus ik heb mijn auto zover als mogelijk in de berm gezet om snel wat foto's te maken.Ze stoorden zich totaal niet aan mijn aanwezigheid.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Paarden langs het Krammer/Volkerak.

Bericht door remoss »

Mooie platen, vooral de 3e spreekt mij aan. De 2e wat minder, denk vanwege het voorste paard wat best een groot deel van de foto inneemt maar wel onscherp is. Aan de andere kant is het ook wel weer een leuk doorkijkje...
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Paarden langs het Krammer/Volkerak.

Bericht door PeterD »

In de scherpstelmodus gebruik ik enkele punt.En dat ligt zo,n beetje waar de scherpe kop zich bevindt.Als ik zone of tracking (Fuji camera's) had gebruikt was er waarschijnlijk scherpgesteld op de voorste kop.Ben daar in het verleden wel mee aan het spelen geweest maar de resultaten vond ik te onvoorspelbaar.Enkel punt scherpstelling bevalt me het beste.
Dank voor de respons.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”