Chinatown,Bangkok

Spontane, alledaagse gebeurtenissen in de openbare ruimte
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Chinatown,Bangkok

Bericht door PeterD »

Een wandeling in Chinatown Bangkok.Een kakefonie van geuren,kleuren en geluid.Altijd druk met name s,avonds.Dan word het ook het mooist om rond te slenteren.Dan komen de eetkraampjes tevoorschijn en de wijk komt tot leven.Met name die enorme drukte en de hitte is niet ieders ding.
Veel opnamen zijn gemaakt met de Fuji 15-45 lens.Iso 800 en 1600 .Niet de meest geschikte lens hiervoor.Niet erg lichtsterk en vreet batterijen.Maar dat was de lens die ik bij had en daar moest ik het mee doen.
Een paar foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 578
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door gvdnberg »

Mooi kleurrijk geheel, geeft goed de actuele situatie weer. Sprankelende kleuren.
Weer bedankt voor het delen!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door PeterD »

Dank voor de reactie.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9124
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door remoss »

Gave serie weer Peter, lekker kleurrijk! Mooi die paarse gloed onder het voertuig op nr 1. Is ook favoriet voor mij in deze serie.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door PeterD »

remoss schreef: do 06 apr 2023, 20:09 Gave serie weer Peter, lekker kleurrijk! Mooi die paarse gloed onder het voertuig op nr 1. Is ook favoriet voor mij in deze serie.
Voor mijzelf ook.Bedankt.

dhrPeter
Berichten: 114
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door dhrPeter »

Mooie serie, nummer een ook favoriet bij mij hoewel ik de portretten ook heel gaaf vind.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: vr 07 apr 2023, 11:16 Mooie serie, nummer een ook favoriet bij mij hoewel ik de portretten ook heel gaaf vind.
Bedankt.Op plekken zoals hier merk je toch de tekortkomingen van het 15-45 objectief wat ook nog eens geen OIS heeft en mijn camera ook niet.Des te blijer ben ik met deze foto's en portretten.Een volgende keer moet er toch een lichtsterke prime lens mee.

dhrPeter
Berichten: 114
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door dhrPeter »

Ondanks de beperkingen van het objectief heb je toch een mooie serie en OIS is bij weinig licht en langere sluitertijd ook niet de oplossing voor het fotograferen van mensen.
Heb je niet geprobeerd de ISO waarde te verhogen? Bij 6400 ISO en 1/3 stop overbelichten moet je toch redelijk weinig ruis in je beelden zien?

Topic Starter
PeterD
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Chinatown,Bangkok

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: vr 07 apr 2023, 16:45 Ondanks de beperkingen van het objectief heb je toch een mooie serie en OIS is bij weinig licht en langere sluitertijd ook niet de oplossing voor het fotograferen van mensen.
Heb je niet geprobeerd de ISO waarde te verhogen? Bij 6400 ISO en 1/3 stop overbelichten moet je toch redelijk weinig ruis in je beelden zien?
Zeker heb ik dat geprobeerd.De portretten zijn zelfs op iso 3200 genomen.En die ruis vind ik acceptabel.Ik heb veel meer foto's dan deze hier en het merendeel is met iso 800 en 1600 genomen.Auto iso gebruik ik niet. Vind ik niks.Ik begin laag met iso 800 en ga hoger indien nodig.Iso 6400 heb ik trouwens niet gebruikt.
Maar bij dit soort gelegenheden loont het natuurlijk om een mooie lichtsterke lens te hebben.Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”