Het Volkerak

Je kijk op de wereld
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Het Volkerak

Bericht door PeterD »

We hebben een paar mooie stille zonnige dagen gehad.Ik ben een paar keer naar die grote watervlaktes gereden.Daar waar het vaak onstuimig kan zijn. Niet op deze dagen echter.Het is genieten als je op de dijk zit en de zon is bezig te verdwijnen.Hier het Volkerak bij Dintelmond.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 578
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Het Volkerak

Bericht door gvdnberg »

Je plaatst twee mooi foto’s!
Bij de eerste foto vind ik het jammer dat het schip niet helemaal vrij in beeld is, maar afgedekt wordt door de horizon. Verder vind ik de lijn van de landtong en het hek mooi in deze compositie, evenals de warme gloed in de voorgrond. Ook het vlakke water geeft mooi rust aan de foto.
Het struikje van de tweede foto zou ik iets meer uit het midden gehaald hebben. De avondkleuren zijn mooi -extra?- verzadigd. De bewolking, die de scherpe contouren van de zon tegenhoudt, geeft daardoor een mooi kleurverloop. Vignettering had mijns inziens niet echt nodig geweest.
Bedankt voor het delen, als je mijn commentaar liever niet hebt hoor/lees ik het graag dan stop ik daarmee.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

Topic Starter
PeterD
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Het Volkerak

Bericht door PeterD »

Bij die eerste foto heb ik me gefocust op dat hek en die warme gloed zonder me al teveel om dat schip te bekommeren.Een ander standpunt had zeker vwb het hek en die warme gloed een andere foto opgeleverd.Ik vond deze de betere.Bij de 2e foto heb ik me bewust ingehouden met contast en verzadiging omdat ik weet dat ik nog wel eens doorschiet daarin.Vignettering heb ik niets aan gedaan.
Overigens heb je op dit soort momenten niet heel veel tijd.Zo,n 15 min voor en na zonsondergang zijn de mooiste. Dan veranderd het licht snel.En ook ieder ander standpunt van de camera zorgt voor een verandering van licht en belichtingstijd.Je maakt dan een hoop foto,s waar onderling best veel verschil in zit.Waar ik dan wel eens mee worstel is welke te kiezen als je er 1 of 2 wilt plaatsen.
Bedankt voor je reactie.

dhrPeter
Berichten: 114
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Het Volkerak

Bericht door dhrPeter »

Ook ik vind de lijnen in de eerste foto mooi, ik heb er echter geen moeite mee dat het schip aan de horizon lijkt te zitten, dat is denk ik doordat de foto op een klein formaat bekeken wordt. Ik ben het wel eens met dhr. van den Berg wat betreft de tweede foto en misschien kan de horizon iets meer waterpas?
Bedankt weer voor het delen Peter.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Het Volkerak

Bericht door PeterD »

dhrPeter schreef: za 18 feb 2023, 13:56 Ook ik vind de lijnen in de eerste foto mooi, ik heb er echter geen moeite mee dat het schip aan de horizon lijkt te zitten, dat is denk ik doordat de foto op een klein formaat bekeken wordt. Ik ben het wel eens met dhr. van den Berg wat betreft de tweede foto en misschien kan de horizon iets meer waterpas?
Bedankt weer voor het delen Peter.
Ondanks dat ik er goed op let,bij het maken van de foto en later ook nog op de PC staat hij idd niet precies waterpas.Je hebt een verrekt scherpe blik !
Gebruikersavatar

gvdnberg
Berichten: 578
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 11:06
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Het Volkerak

Bericht door gvdnberg »

@dhrPeter: ik heb er niet de minste moeite mee als je gewoon Gert tegen mij zegt. Dat doen de meesten hier en ik luister ook naar die naam.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg

Al mijn foto's staan op Flickr

dhrPeter
Berichten: 114
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Het Volkerak

Bericht door dhrPeter »

gvdnberg schreef: zo 19 feb 2023, 20:45 @dhrPeter: ik heb er niet de minste moeite mee als je gewoon Gert tegen mij zegt. Dat doen de meesten hier en ik luister ook naar die naam.
:): Ik zal je voortaan met Gert aanspreken.

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”