Telefoon foto's

Vaak met een redelijke camera, toch?
Plaats reactie

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Telefoon foto's

Bericht door PeterD »

Wie maakt er tegenwoordig geen foto's met zijn smartphone ? Onderweg gebruik ik hem vaker dan wat ik ooit gedacht zou hebben.Puur vanwege het gemak.Voorwaarde is wel vind ik dat er voldoende licht moet zijn.Bij onvoldoende licht worden de foto's al snel groezelig.Deze foto's komen uit een smartphone die niet eens bekend staat als een van de beste smartphone camera's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Telefoon foto's

Bericht door remoss »

Ik heb mijn smartphone ik altijd bij me.
In Berlijn heb ik ooit besloten om de hele trip te doen met mijn oneplus 5. Zie hier: https://lightcatch.nl/viewtopic.php?p=76589#p76589
Je moet wel een beetje licht hebben inderdaad alhoewel dit ook steeds beter gaat.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6580
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Telefoon foto's

Bericht door Skippy »

De kwaliteit van smartphone foto's is tegenwoordig goed genoeg voor delen op sociale media en dus niet zo kritisch bekijken op een smartphone. Ik maak alleen maar kiekjes met mijn smartphone, voor al het andere een camera en dat blijft voorlopig zo. Mooie foto's van Bangkok Airport.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Telefoon foto's

Bericht door PeterD »

remoss schreef: zo 05 feb 2023, 21:06 Ik heb mijn smartphone ik altijd bij me.
In Berlijn heb ik ooit besloten om de hele trip te doen met mijn oneplus 5. Zie hier: https://lightcatch.nl/viewtopic.php?p=76589#p76589
Je moet wel een beetje licht hebben inderdaad alhoewel dit ook steeds beter gaat.
Daar zitten toch fraaie platen bij.Bij aanschaf van een nieuwe smartphone was de camera voor mij altijd ondergeschikt.Toch ga ik dat bij een volgende aankoop mee laten wegen.Deze foto's zijn gemaakt met een Xiaomi 11T.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9144
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Telefoon foto's

Bericht door remoss »

Oh ja, vergeet nog te rageren op jouw telefoon foto's, die zien er natuurlijk prima uit voor een telefoon. Bizar wat er tegenwoordig uitrolt. Heb nu al een tijdje een Samsung S22ultra en kijk er telkens weer van op.

Hier staan een aantal daarmee gemaakt. Er zitten er ook een paar met de X-T2 bij maar het leeuwendeel is met de Samsung gemaakt:
Re: “Terrasfotoculi” in Rotterdam ……
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Telefoon foto's

Bericht door PeterD »

Skippy schreef: zo 05 feb 2023, 21:24 De kwaliteit van smartphone foto's is tegenwoordig goed genoeg voor delen op sociale media en dus niet zo kritisch bekijken op een smartphone. Ik maak alleen maar kiekjes met mijn smartphone, voor al het andere een camera en dat blijft voorlopig zo. Mooie foto's van Bangkok Airport.
Ik denk dat je met de term kiekjes de kwaliteit van de hedendaagse top camera smartphone's tekort doet.Maak maar veel kiekjes.Later kunnen die kiekjes belangrijke foto's worden.Zeker als je in familie kring fotografeert.Idd Suvarnabhumi Airport Bangkok.Goed gezien en dank voor je reactie.

Topic Starter
PeterD
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 18 jan 2023, 21:04
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Telefoon foto's

Bericht door PeterD »

remoss schreef: ma 06 feb 2023, 08:57 Oh ja, vergeet nog te rageren op jouw telefoon foto's, die zien er natuurlijk prima uit voor een telefoon. Bizar wat er tegenwoordig uitrolt. Heb nu al een tijdje een Samsung S22ultra en kijk er telkens weer van op.

Hier staan een aantal daarmee gemaakt. Er zitten er ook een paar met de X-T2 bij maar het leeuwendeel is met de Samsung gemaakt:
Re: “Terrasfotoculi” in Rotterdam ……
Idd bizar wat er uitrolt.Fraai,heb er niks aan toe te voegen.

dhrPeter
Berichten: 121
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 07:43
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Telefoon foto's

Bericht door dhrPeter »

@PeterD Mooie beelden die een verhaal vormen Peter, het maakt mij niets uit dat het met de telefoon is geschoten.

@remoss Ik zie twee goede beeldverhalen, wat wil je nog meer?

De meeste foto's die ik met de telefoon maak doe ik met een app die wilde planten en tot op zekere hoogte dieren herkent.
Als ik de deur uit stap heb ik altijd een of andere camera bij me, zelfs als ik boodschappen doe.

Groet, Henk
Plaats reactie

Terug naar “Smartphone”