Discussiepuntjes

Voor alle forumnieuwtjes, -vragen en -tips

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Discussiepuntjes

Bericht door mikemix »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dat blijkt niet heel "gewoon" voor iedereen hoor....spreek uit ervaring.
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Discussiepuntjes

Bericht door Kroontje »

Tja...wie niet waagt, hij die niet wint ;)
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Gebruikersavatar

Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Discussiepuntjes

Bericht door Willem Focus »

Mark,

Wat ik op vrijwel ieder forum altijd aan tref zijn de commentaren als : Mooi top plaat prachtig !

Is natuurlijk fijn om te horen, en laat ons eerlijk zijn, iedereen wil graag iets laten zien waarvan hij of zij zelf ook denkt, ja die is eigenlijk wel mooi !
Ik ben dan ook meer op zoek naar commentaren als: je foto is wel mooi, maar als je dit of dat doet in je compositie of met je belichting of whatever, dan wordt nog beter!.

Zelf ben ik lid geworden van een fotoclub waarvan ik gezien had op hun expositie dat er veel creatieve fotografen lid zijn. Ik wil graag wat meer verdieping in mijn foto's proberen aan te brengen. Meer met dingen die je aan het denken zetten et cetera.

Groet. Willem
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !

Henri
Berichten: 497
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 09:48
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Discussiepuntjes

Bericht door Henri »

mikemix schreef:Dat blijkt niet heel "gewoon" voor iedereen hoor....spreek uit ervaring.
dat is wel zo, maar oordelen en beoordeeld worden op een forum met geschreven tekst is niet altijd makkelijk.
geschreven tekst komt altijd wel hard over, wordt verkeerd uitgelegd etc etc

erger is (en daar maak ik me ook schuldig aan) helemaal geen reactie op geplaatste foto(s), zijn ze dan (te) goed of zo slecht dat niemand er iets over wil / kan / durft te schrijven.

Als er dan feedback komt gaat iedereen op dit forum tenminste op een normale manier met elkaar om bij commentaar op de foto's, gelukkig zelden escalaties van dat soort discussies hier.
voor mij ook de reden hier foto's te blijven plaatsen (wel onregelmatig).

het mooie van Lightcatch is dat het draait om een groepje gedreven fotografen (soms wat pixelpeepers & gearheads.....) die toch altijd zonder zichzelf te profileren de foto en niet onbelangrijk de weg daarnaartoe centraal stellen.

With the camera, it's all or nothing. You either get what you're after at once, or what you do has to be worthless. I don't think the essence of photography has the hand in it so much. The essence is done very quietly with a flash of the mind, and with a machine. I think too that photography is editing, editing after the taking. After knowing what to take, you have to do the editing. ( Walker Evans - 1971 )

groet
Henri
Nikon & Canon camera's met glaswerk dat altijd beter kan maar waar ik best tevreden mee ben.

In the race for quality there is no finish line

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Discussiepuntjes

Bericht door Robin »

Erg mooi verwoord Henri!
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Plaats reactie

Terug naar “Info, nieuws en mededelingen”