lente gast

Lief, schattig, met poten en/of vleugels
Plaats reactie

Topic Starter
Tobias
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:44
Bewerk mijn foto's: Ja

lente gast

Bericht door Tobias »

Deze pad heeft verleden jaar de hele zomer in onze tuin rond lopen dollen. Waarschijnlijk heeft hij/zij onder de vlonder een winterslaap gehouden. Gisteren zag ik hem ineens in voorjaarskleuren, genietend van het zonnetje. Helaas geen zin om model te staan. Dook snel weg nadat hij me verschrikt aankeek. Kan ook verbazing geweest zijn. Vul het maar in :)

Afbeelding


Loop een uurtje terug naar buiten zie ik ineens mijn dikke vriend weer zitten. Snel gekozen voor een portretje van deze huppelaar. Nu gooide mijn trouwe viervoeters roet in het eten met hun nieuwsgierigheid.

Afbeelding

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

lente gast

Bericht door Robin »

Nr 2 is een erg fraai beeld met de spiegeling in de ogen en neus... Mooi portretje.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Topic Starter
Tobias
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:44
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: lente gast

Bericht door Tobias »

Beste mede forumleden . Een grote vergissing mijnerzijds. De pad blijkt een kikker te zijn. Afgestraft door vrienden gewezen op het feit dat een kikker huppelt en en pad loopt. Zo ook de kleur deugd niet.

Godsamme neem me het niet kwalijk maar overvallen door het lente visueel totaal in de war. Enne dat beest heb ik verleden jaar ook al als pad... Hoe ver kan je zakken als :zwijg:

Los van het feit dat de opnames ook niet direct tot ieders verbeelding spreken is de determinatie ook nog eens van bedenkelijk niveau. De kritische lezer onder ons weten dat mijn woorden met een korrel zout...... en kennis vaak een hypothese is van wat we denken te weten.

Vandaag liet de kikker zich weer zien en heb er een video van gemaakt. Vervolgens is hij op avontuur gegaan. Onder de schutting door, de weg over gestoken, richting tuintjes buren met als richting sloot verder zo'n driehonderd meter verder. Althans....

Weet inmiddels dat de trek is begonnen en als ik de video bekijk zie ik een paar stippen . De roep tot is sterken dan en waar wij ons afvragen .... staat het voor ..... vast en trotseren ze ..... met soms fatale gevolgen.

Weet niet of onze kikker nog terug zal keren maar de roep van de natuur is sterker dan de angst voor de dood.. Deze roep eist elk jaar zijn tol in ons zo kleine habitat .

Soms denk ik dat alleen een zot zoals ik zich nog bezig houdt met de trek van padden, vogels en alles wat er zich om beweegt. Een beetje minder gas en een blik op de weg kan geen kwaad.


Afbeelding


''n

grojan
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 01:49
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: lente gast

Bericht door grojan »

Maak je geen zorgen Tobias, je bent niet de enige zot die zich met deze dingen bezig houdt, ook ik kan mij verheugen in het gekwaak van de kikker en de roep van de grutto in het voorjaar.
Laten we hopen dat het trieste lot op de laatste foto jou gast bespaart blijft, zodat hij terug kan keren naar waar hij het goed had.

De foto's zijn fraai, inderdaad mooi die (zelf)reflectie in het oog ;) .

Groeten Jan

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: lente gast

Bericht door mikemix »

grojan schreef:De foto's zijn fraai, inderdaad mooi die (zelf)reflectie in het oog ;)
Mooi gezegd, sluit ik me helemaal bij aan.
Gebruikersavatar

Frederix
Berichten: 920
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 17:16
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: lente gast

Bericht door Frederix »

Foto #2 is gewoon super . . . .
met een vriendelijke groet

Fred Oosterhuis

Fred Oosterhuis Photography (bedrijfswebsite)

Foto's van Fred (vrij werk)


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”