Mac OSX Lion bevindingen

De motor van je PC en Mac
Gebruikersavatar

Topic Starter
Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Marco »

Even een draadje opstarten om de bevindingen te delen na een update naar OSX Lion.

Vandaag heb ik hem direct binnengehaald op de MacBook Air, de andere Mac mag nog even wachten.
Op het eerste oog werkt alles prima, even buiten de Apple software om:
- Office 2011
- Sparrow
- Reeder
- Evernote
- Skype
- Firefox
- Lightroom 3
- Zinio 4

Een waarschuwing voor Xrite en Spyder software gebruikers; er schijnen problemen te zijn met een aantal software typen, oa. x1 en Spyder Elite Pro.
Op de MBA draai ik zelf de calibratie software van ColorEyes Display Pro en die heeft de update met glans doorstaan.

Bovenstaand is dus wel oppassen voor Mac gebruikers van deze software.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

s.v.p. van dit draadje geen discussie over besturingssoftware maken


Groet,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Cyrus »

Mijn MBP gisteren voorzien van Lion en draait als een zonnetje met de gebruikelijke applicaties, jouw rijtje ziet er bekend uit :)

PS CS5 en Bridge doen het hier ook prima.

OnyX werkt niet meer maar inmiddels is er al een beta voor Lion uit dus dat zal niet lang meer duren.

Cisco VPN-client wilde niet meer, maar OSX heeft gelukkig ingebouwde ondersteuning voor Cisco IPSec VPN, hoef die client nu dus niet meer te gebruiken. Het was even stoeien met de instellingen maar VPN is weer in de lucht. RDP werkt ook als een speer. Die is overigens bij de Lion-installatie automatisch van een update voorzien.

Wel even wennen aan de nieuwe mail: de layout komt overeen met mail in mijn iPad, maar voor een "desktop" mailprogramma ziet het er revolutionair uit. Even wennen maar werkt wel handig.

En mijn muis scrollt de andere kant op: wieltje omhoog draaien is naar beneden scrollen. Is op zich wel weer logisch: zelfde richting als multi-touch maar nu werkt het tegenovergesteld aan de Windows-machine die ik bij mijn opdrachtgever in gebruik heb.

Leuk dat je Evernote gebruikt. Daar vertrouw ik werkelijk alles aan toe dat ik beslist niet dien te vergeten.

En het inlogscherm is weer bij de tijd: niet meer die rare supernova maar gewoon je eigen bureaublad op de achtergrond. Idem als je de Mac uit z'n slaap haalt.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Topic Starter
Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Marco »

Evernote is geweldig, thuis op alle Mac's, op de iPhone en op de zakelijke Dell kan ik er via het web bij. Synchroniseert geweldig.

Het scrollen van muis / trackpad kan je in de voorkeuren omkeren door het vinkje weg te halen bij "Scrollrichting natuurlijk". Dat ik als allereerste direct gedaan. ;)

Tegenvaller is het stroomverbruik, deed ik een hele avond met een acculading op de MBA, nu red ik dat niet meer.
Heb vanavond het indexeren van Spotlight uitgeschakeld (op de totale SSD), kijken of dat scheelt. Wil ik echt op zoek naar een document dan schakel ik het tijdelijk in.
Wel jammer, want ik gebruikte Spotlight vaak voor het openen van programma's door alleen de eerste 3 letters in te typen. Apple zal wel met een oplossing voor het stroomverbruik komen in de updates.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door mikemix »

Wat zijn de eerste voordelen/nieuwigheden tov SL ?

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Skippy »

Ik wacht met installatie Lion. Zo op het eerste gezicht zijn het vooral veranderingen die van min of meer cosmetische aard zijn. Leuk maar geen noodzaak. Bovendien kunnen wij (Mevr. Skippy) en ik ons geen problemen veroorloven i.v.m. zakelijk gebruik.

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Wat zijn de eerste voordelen/nieuwigheden tov SL ?
http://www.apple.com/nl/macosx/whats-new/features.html

Het komt erop neer dat OSX en iOS steeds verder verweven raken. Over een paar jaar leidt dit tot iOSX.
Gebruikersavatar

Topic Starter
Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Marco »

Voorlopig een hoog gadget gehalte en een cosmetische upgrade idd, maar toch wel wat handigheidjes, Apple heeft de beste trackpads en haalt daar met Lion nog een stukje meer uit.

Apple heeft aardig wat geld binnengeharkt (x miljoen downloads (?) x $40 / €24) en kan lekker verder bouwen met Lion.
Je kan verwachten dat nieuwe toepassingen (zoals straks iCloud) alleen beschikbaar zijn voor OSX Lion.

Marketingtechnisch loopt de boel gesmeerd bij Apple, dat dan weer wel.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Skippy »

Marco schreef:Marketingtechnisch loopt de boel gesmeerd bij Apple, dat dan weer wel.
Goud en Apple, kunnen de pensioenfondsen daar niet gewoon in beleggen?
Gebruikersavatar

Topic Starter
Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door Marco »

Ik weet nog wel een bodemloos putje, waar Steve & Co 109 miljard in zouden kunnen investeren, ehhh storten. ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Mac OSX Lion bevindingen

Bericht door mikemix »

Beter zichtbaar kan je het niet maken als les Economie:
hoe laat je zo snel mogelijk miljarden verdampen.
Plaats reactie

Terug naar “PC en Mac”