Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Het zijn van die aparte wezens
Plaats reactie

Topic Starter
Audion
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 12:31
Bewerk mijn foto's: Ja

Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Bericht door Audion »

Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen, thema voor mijn eindopdracht op de Fotovakschool in Apeldoorn.

1
Op de boeg van het oorlogsschip Hr Ms Mercuur (Scheveningen, met dank aan GSAndré voor de locatie tip!):
Afbeelding

2
In een parkeergarage (ook ergens in Scheveningen)
Afbeelding

3
In het Haagse Trammuseum:
Afbeelding

4
De motorgondel van een Boeing 747, Schiphol ging niet, het Aviodrome in Lelystad wel!
Afbeelding

5
In het Landschaftspark in Duisburg:
Afbeelding

6
In het Landschaftspark in Duisburg, direct naast de hoogovens:
Afbeelding

7
In het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

8
Ook in het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

9
Nog eens in het mijnmuseum in Genk, België:
Afbeelding

10
Op eens begraafplaats ergens in België:
Afbeelding

11
In de Japanse Tuinen in Hasselt, België:
Afbeelding

Alleen bij de laatste twee beelden/locaties mocht de uitgenodigde visagiste zich uitleven, bij de rest van de beelden ging het om een ingetogenere visagie.

Greetz,
Anton
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door remoss »

Lekkere ongebruikelijke serie, niet geheel mijn ding maar dat is persoonlijk. wel een paar puntjes her en der zoals op:
nr 1, had denk ik mooier geweest als haar armen parallel aan de loop hadden gelopen.
De trap op nr 4. beetje zonde maar niet door jou beïnvloedbaar denk ik
nr 8 vind ik wat minder "flatteus"zeg maar
nr 9 is wel favo, fraai.

Verder, wie u bent kunt u hier kwijt: forum/viewforum.php?f=51 :tevreden:
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door mikemix »

Idee is leuk, idee van de uitwerking ook wel.
technisch vind ik het behoorlijk rammelen.
Word je daar ook op beoordeeld ?

Foto's ogen allemaal wat te licht/flets, missen contrast en eigenlijk pakt dat felle zonlicht gewoon niet lekker uit.

hou ook de details in de gaten, zo'n Kliko op foto 4 zou toch echt niet moeten mogen.

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door David »

Mwhua, vind het idee orgineel, dat zeker, alleen de uitvoering wat gewoon . Composities zijn vrij saai . Is dit je definitieve serie?
Gebruikersavatar

Ree
Berichten: 673
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 16:19

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door Ree »

Leuk idee, ook ik vind het allemaal weinig spannend vastgelegd.
foto 6 spreekt mij het meeste aan, het contrast tussen de roest en de lichte schone ballerina mooi. En eigenlijk de enige foto waarbij het licht meer spanning aan de foto geeft.

Topic Starter
Audion
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 12:31
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door Audion »

mikemix schreef:Idee is leuk, idee van de uitwerking ook wel.
technisch vind ik het behoorlijk rammelen.
Word je daar ook op beoordeeld ?

Foto's ogen allemaal wat te licht/flets, missen contrast en eigenlijk pakt dat felle zonlicht gewoon niet lekker uit.
Ik heb er hier een paar aangepast:

1
Afbeelding

6
Afbeelding

9
Afbeelding

11
Afbeelding

Meer in deze stijl? Ik heb regelmatig beeld van je zien staan, me je bewerking afvragende. Alhoewel ik eerlijk wil zijn, ik kom op school om te leren fotograferen, niet om te leren Photoshoppen...
mikemix schreef:hou ook de details in de gaten, zo'n Kliko op foto 4 zou toch echt niet moeten mogen.
De hordes mensen in de achtergrond haalde ik weg, de feestverlichting bovenop de vleugel ook. De kliko vergeten. Nooit te oud om wat bij te leren, dank je wel! De module assessment ben ik door met inderdaad wat kanttekeningen: "Werk het verder uit, gaaf idee!"

Anton

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Ballerina's op ongbruikelijke plaatsen

Bericht door mikemix »

Audion schreef:
mikemix schreef:Meer in deze stijl? Ik heb regelmatig beeld van je zien staan, me je bewerking afvragende. Alhoewel ik eerlijk wil zijn, ik kom op school om te leren fotograferen, niet om te leren Photoshoppen..
Anton
Hier vlieg je de bocht uit. Geeft niet, enige achtergrond info is hier wel dan wel op z'n plaats.
Ik ben van een generatie die nog in één keer een opname moest schieten, analoog. Dus niks schermpje, dus niks histogram. Dus niks witbalans (!).
Ook het woord croppen bestond toen nog niet. Je matglas was je kader en daar bepaal je je beeld op.
Croppen betekende dat je, óf je beeld niet goed gekaderd had of materiaal/kwaliteit verliest.

Nou wil ik niet met een verhaal doorgaan in de trant van: opa vertelt (ben gelukkig pas 43).
Voordeel van die werkwijze is wel dat als je de techniek beheerst, dat het in dienst staat van een creatie of bedacht concept.
Je leert intuïtief te fotograferen, je hoeft niet eens meer na te denken over diafragma of sluitertijd, je hebt een beeld in je hoofd
en de instellingen gaan automatisch mee.
Maar om een lang verhaal kort te houden: jij hebt het voordeel van deze tijd met zijn mogelijkheden in techniek, gear, software, etc, etc.
En toch rammelt het technisch gezien.
Nu leg je uit dat je op school zit om dit te leren, maar je gaat zelf mank met je uitspraak dat mijn foto's stuk voor stuk PS brouwsels zijn.
Ik zou jou technisch nog heel veel kunnen leren. Les 1 zou zijn dat een goed beeld niet begint met PS beheersing maar
een goed beeld begint altijd in het hoofd die met beheersing van kennis en techniek tot stand komt.
Immers, het hebben van een professionele cirkelzaag maakt mij nog niet een goede meubelmaker.

Overigens vind ik je 2de versie niet beter, ja ze zijn opnieuw bewerkt, maar de technische foutjes haal je er niet mee uit.
Jij haalt 2 dingen door elkaar: een goed beeld kan je door bewerken meer zeggingskracht/sfeer geven, een niet (technisch) goed beeld
kan je niet redden met software.

Oja, wij leerde vroeger wél dat je je eerst even voorstelt als je ergens binnen loopt. Eén van die goede gewoontes die ik van vroeger heb overgehouden.
Veel succes met je studie.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Bericht door Arend-ho »

zo 1-0 voor de grote fotograaf die ik hoog heb zitten.
denk dat michael hier een goed beeld neer zet van hoe het moet zijn.

maar als ik dat niet mee zou nemen vind ook ik het technisch niet veel.
ze staan inderdaad op ongebruikelijke plaatsen dus in die zin is het wel geslaagd.
verder snap ik je gebruik van licht en opstellingen niet. er zijn er meerdere die er schijnbaar zo over denken.

het licht is bij de meeste foto's hard wat niet echt voegt bij de schoonheid en zachtheid van een ballerina.
foto 1,3,5,6,9,10 en 11 bijvoorbeeld. ik vind het er niet uit zien ! sorry.

foto 2 is de goede witbalans ver te zoeken. dat lijkt mij toch wel iets dat je moet zien en weten.te corrigeren in photoshop maar dat wil je niet leren begrijp ik ?
het een kan niet meer zonder het ander. als ze je dat niet vertellen op de foto vakschool kan je beter stoppen met je opleiding.

foto 3..waarom niet een stap naar links voor de kijker. dan ben je de hand voor het bord van de tram kwijt en de lamp is beter zichtbaar.
foto 4 de kliko...die kan je zo weghalen..niet in photoshop maar met de hand in real life. michael heeft hier volkomen een punt.
foto 5 echt knalhard licht...volgens mij is deze foto ook niet scherp te noemen.
foto 6 bij beide foto's zit er een behoorlijke waas in. ook hier te hard licht.
foto 7 qua licht de beste uit de serie denk ik. qua spanning niet.
foto 8 het gaat. vind de combi van het zonlicht en de rest niet mooi.
foto 9 schaduw van de arm op de ander is jammer. verder wel mooie poses.
foto 10 je kan haar wel in een tang zetten maar dan krijg je mooie schaduwen bijvoorbeeld op het midden van het been [ zie ook armen ]. ook hier vreselijk hard licht.
foto 11 geen verkeerd shot maar ook hier weer het super harde zonlicht.

mijn mening over je foto's !

je zegt dat dit een eindopdracht is. van welk jaar op de fotovakschool. kan je daar wat meer over vertellen ?
kan je ook wat meer vertellen over je keuzes die je gemaakt hebt met het licht ?

benieuwd naar je antwoorden.

als ik je een cijfer moest geven ?

locaties een 8
fototechnisch een 5
nabewerking 3....maar dat is logisch begrijp ik uit je verhaal.

Arend
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ballerina's op ongebruikelijke plaatsen

Bericht door Arend-ho »

nog even een tip van een prutser. je foto's staan in RGB op het net.
eind opdracht zei je ?

ik neem nog een bakkie....

Arend
Plaats reactie

Terug naar “Mensen”