FX crop mode vs. TC 1.4

Voor wie wat meer wil
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

FX crop mode vs. TC 1.4

Bericht door Marco »

Elders gezien toch een aardig topic, voor wie geen Dpreview leest plaats ik hier even een link.

Het gaat over de verschillen tussen het gebruiken van de crop mode op je fullframe camera of het gebruik van een 1.4 TC.

Tony Oaten doet er een schepje bovenop en plaatst een foto genomen met D3 + crop mode + 200-400mm met TC 1.4.


Had ik dit eerder gelezen dan had ik in Kenia wellicht mijn 80-200mm ook met het DX standje gebruikt, de Kenko TC heb ik er van ellende snel tussenuit gehaald.

De link: [url_nv]http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=33724258[/url_nv]

groet,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: FX crop mode vs. TC 1.4

Bericht door Dennis71 »

Ook stom toeval. Heb net een week of twee geleden ook zoiets gedacht uit te proberen als ik mer dat ik niet genoeg tele heb.
Nadeel is, ook zoals in het artikel geschreven, dat je een stukje vrijheid mist om te croppen....en je houdt niet veel mp's over.
Dat laatste is eigenlijk niet heel interessant zolang je niet op groot formaat gaat afdrukken.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: FX crop mode vs. TC 1.4

Bericht door ALE »

Interessant, ik zou hier zelf nooit opgekomen zijn. Bedankt voor de tip.
Groet,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: FX crop mode vs. TC 1.4

Bericht door yoyo »

Met de cropmode win je alleen maar snelheid en opslagruimte door de kleinere bestanden.
Achteraf croppen geeft hetzelfde resultaat...
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”