Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Je kijk op de wereld
Plaats reactie

Topic Starter
joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door joepert »

Als je de Voorveldse Polder uitfietst, kom je onder de A27 door. Schuin aan de overkant van dit kruispunt begint het Voorveldse pad; een fiets- en wandelpad dat uitkomt bij Fort Voordorp; een van de vele forten in de regio Utrecht dat deel uitmaakt van de Hollandse Waterlinie. Voorbij het fort kun je verder fietsen langs het Hoge Kamperspad, dat langs de Hooge Kampse plas loopt, een voormalig zandwinningsgebied dat thans natuurgebied in het bezit van het Utrechts Landschap is. Helaas mag je er niet zwemmen omdat het water te vies is... Over het fort gaat dit niet, maar wel over een fietstochtje dat je met je dochter kunt maken op een landerige zondagmiddag in mei. Dan zie je toch wel mooie dingen, zoals boterbloemen (die natuurlijk geplukt moeten worden), bunkers, verstrooid door het landschap (sommige hebben een nieuwe bestemming gekregen). En dat allemaal op een kwartier fietsen van station Utrecht CS! Als je het geraas van de snelweg en de voorbijdenderende treinen wegdenkt waan je je bijna écht buiten 8) .

Op het NCN-forum door 100 mensen bekeken zonder commentaar... Ook als je het niks vind hoor ik dat graag hoor.

Edit: om de serie wat compacter te maken een aantal foto's eruit gehaald, wel de oorspronkelijk nummering behouden.

2.
[img800]http://i244.photobucket.com/albums/gg13 ... C_5008.jpg[/img800]

3.
[img800]http://i244.photobucket.com/albums/gg13 ... 013_01.jpg[/img800]

4.
[img800]http://i244.photobucket.com/albums/gg13 ... C_5022.jpg[/img800]

7.
[img800]http://i244.photobucket.com/albums/gg13 ... C_5053.jpg[/img800]

8.
[img800]http://i244.photobucket.com/albums/gg13 ... C_5054.jpg[/img800]

Weef
Berichten: 871
Lid geworden op: di 19 mei 2009, 09:46
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Glasgow, Scotland

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door Weef »

Ik vind het helemaal niks.....
HAHAHAHA!

Geintje.

# 2 en #3 vind ik mooi! De takjes rechtsboven bij #2 maken het af.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door Marco »

Heb je de daar bekende oh, ah en wat mooi berichten nog niet gekregen ?

Misschien ben je de laatste tijd niet aardig genoeg geweest en sta je op de zwarte lijst :evil:

Over je serie, om heel eerlijk te zijn, zegt het me niet veel.
Er zitten eigenlijk geen compositie's / uitzichten tussen, waarvan ik zeg, dat springt er echt uit.

Misschien krititscher worden met het bepalen van de compositie en bij het kiezen van de foto's in een serie tweemaal nadenken welke erin en welke eruit gaan.
Probeer de serie eens wat kleiner te maken.

Nabewerking ziet er wel ok uit, misschien sommigen iets te donker en iets te verzadigd hier en daar.

groeten,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door joepert »

Marco schreef:Heb je de daar bekende oh, ah en wat mooi berichten nog niet gekregen ?

Misschien ben je de laatste tijd niet aardig genoeg geweest en sta je op de zwarte lijst :evil:

Over je serie, om heel eerlijk te zijn, zegt het me niet veel.
Er zitten eigenlijk geen compositie's / uitzichten tussen, waarvan ik zeg, dat springt er echt uit.

Misschien krititscher worden met het bepalen van de compositie en bij het kiezen van de foto's in een serie tweemaal nadenken welke erin en welke eruit gaan.
Probeer de serie eens wat kleiner te maken.

Nabewerking ziet er wel ok uit, misschien sommigen iets te donker en iets te verzadigd hier en daar.

groeten,
Marco
Dank voor de kritiek. Is ook wel de uitdaging natuurlijk om van landschap in de randstad een foto te maken die eruit springt. Gaan we verder aan werken :).
Ik heb naar aanleiding van je commentaar een aantal foto's eruit gehaald waar ik toch al aan twijfelde.

Vind mezelf overigens in het algemeen best aardig op het NCN-forum, maar af en toe doe ik :neenee: i.p.v. :zwijg: ... maar kan me niet voorstellen dat men daarom mijn foto's zou boycotten. Hou het voorlopig nog maar even op teveel "middenmoot".

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door mikemix »

Eerste en de tweede vind ik bijzonder fraai.
Merk dat ik al heimwee krijg naar mooi licht weer.

4, 7 en 8 zijn duidelijk in tele stand geschoten.
Onprettig is gauw de overbelichte delen dan wel de vermindering van contrast door het vocht in de lucht.

Topic Starter
joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door joepert »

Ja dat licht is toch wel heerlijk hè? Misschien de komende dagen weer een beetje...
En bedankt voor het commentaar en compliment.

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Buiten Utrecht: Voorveldse pad en Hoge Kamperspad

Bericht door Dennis71 »

De eerste heeft wel iets. De rest doet me niet heel erg veel, waarschijnlijk komt dat ook door de uitsnedes die wat ongelukkig zijn.
Lastig om daar iets van te maken lijkt me. Scherpte op het meisje had wat meer aanwezig mogen zijn. Nu lijkt het hek wel scherp maar het meisje niet.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”