Apple iOS5 ervaringen

De motor van je PC en Mac

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

Gisteren heb ik Lion geïnstalleerd op mijn Mac. Dat ging ok, download duurde wel lang.

Hierna rolde ik min of vanzelf in de upgrade naar iOS5. Dat ging niet bepaald vlekkeloos, door de drukte op de Apple-servers kreeg ik diverse fout/herstelmeldingen. Uiteindelijk is het gelukt mijn iPhone en iPad te upgraden maar toen was het inmddels wel kwart over drie 's-nachts.

Mijn advies is even te wachten met de upgrade en anders bij eventuele meldingen niet in paniek te raken, het snoertje van Mac naar iOS-apparaat te laten zitten en nauwkeurig de aanwijzingen op te volgen.

Zie ook http://www.iphoneclub.nl/146871/updaten ... verdrukte/

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Renik »

Yup, de halve wereld was aan het downloaden en opzetten van @me.com adressen dus dat ging af en toe wat strubbelig...
Hier staat inmiddels ook alles erop maar werkend is een 2e.

Mail (idd nieuwe @me.com) sync'd niet met de devices, wel op de vaste computers en op icloud.com
Find my werkt prima
Kalender en Adresboek werkt ook netjes

Grootste probleem heb ik met m'n ''oude'' AppleID. Dit emailadres kun je niet wijzigen in het nieuwe @me.com adres omdat deze ook als AppleID gezien wordt.
Aangezien dit oude emailadres eruit gaat wil ik dit eigenlijk niet meer gelinked hebben... maar helaas

Oh ja, en die irritante nieuwe apps die je niet kunt verwijderen of verplaatsen!!!!

David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door David »

Al m'n apps lagen er af. En contacten er uit. 't Is dat ik ze had gesynchroniseerd met iTunes maar anders was het niet zo mooi geweest.

Voor de rest, voor iPhone is het best fijn! Nu iMessage nog even uitvinden, hoewel Whatsapp nog gewoon de standaard blijft.

Yizu
Berichten: 342
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 23:40
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Paramaribo
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Yizu »

David schreef:Al m'n apps lagen er af. En contacten er uit. 't Is dat ik ze had gesynchroniseerd met iTunes maar anders was het niet zo mooi geweest.
Volgens mijn info is dat juist.

Na de installatie zet iTunes deze automatisch terug op de iPhone (bij mij althans).
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

Yizu schreef:
David schreef:Al m'n apps lagen er af. En contacten er uit. 't Is dat ik ze had gesynchroniseerd met iTunes maar anders was het niet zo mooi geweest.
Volgens mijn info is dat juist.

Na de installatie zet iTunes deze automatisch terug op de iPhone (bij mij althans).
Bij mij ook, en de muziek en video.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

De servers zijn nog steeds de weg kwijt, het is mij nog niet gelukt MobileMe te migreren naar iCloud. Het lijkt verdorie Blackberry wel ;)
Ben ik trouwens de enige die de veelvoud aan nieuwe lay-outs in Lion en iOS5 een misser vind? Die vormgeving bijv. van het nieuwe pulldown berichtencentrum in iOS5, Herinneringen in iOS5, en iCal in Lion zijn geen voorbeelden van moderne, strakke en consequente vormgeving.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Marco »

Mail in de Cloud werkt idd nog voor geen meter, kon gisteren alleen ontvangen, niet verzenden, vanavond allebei helemaal niet meer.
Daarnaast nog een melding over een ongeldig / verlopen beveiligingscertificaat.....

Dus, voorlopig lekker blijven IMAP(pen) via G-mail. Werkt al een jaar feilloos hier.

IOS5 niet nodig op m'n 3G, veel te modern allemaal.
Wel blij dat ik de CrapBerry vervangen heb door de iPhone, dat dan weer wel. ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Cyrus »

iPhone en iPad beide probleemloos naar iOS5. Eerste indruk: grafische aanpassingen leuk. Notification centre (vanaf bovenbalk naar beneden slepen) heel handig. En voor de rest nog het nodige aan nieuwe features te ontdekken.
Groeten,
Edwin

flickr

thewoert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 09 nov 2009, 13:51
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door thewoert »

Nadat mijn zoon een hele avond bezig was met updaten en de inmiddels bekende foutmeldinge kreeg, heb ik maar even gewacht. :):
Gisteravond de update iPhone gedaan en die ging zonder enig probleem. Ook update iMac geen probleem. Ik weet nog niet wat ik met icloud moet. Ik zou dan een nieuw me.com adres moeten gaan gebruiken. Als test laat ik nu mijn xs4all emails doorsturen naar icloud. Een foto gemaakt met de iphone die meteen op de iMac zichtbaar is , is wel grappig, maar niet iets waar ik op zat te wachten.

Op mijn werk wel problemen met update Lion op de Mac Pro. Geen synchronisatie meer met de exchange server. Dus agenda wordt niet meer gesynchroniseerd. E-mail werkt wel, dat is toch vreemd. Ook sommige programma's zoals text editor starten niet meer op, of heel traag. Via Timemachine versie 10.7.1 teruggezet en alles werk weer. Toch goeie uitvinding die timemachine. :grijnszon:

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

thewoert schreef:Nadat mijn zoon een hele avond bezig was met updaten en de inmiddels bekende foutmeldinge kreeg, heb ik maar even gewacht. :):
Gisteravond de update iPhone gedaan en die ging zonder enig probleem. Ook update iMac geen probleem. Ik weet nog niet wat ik met icloud moet. Ik zou dan een nieuw me.com adres moeten gaan gebruiken. Als test laat ik nu mijn xs4all emails doorsturen naar icloud. Een foto gemaakt met de iphone die meteen op de iMac zichtbaar is , is wel grappig, maar niet iets waar ik op zat te wachten.

Op mijn werk wel problemen met update Lion op de Mac Pro. Geen synchronisatie meer met de exchange server. Dus agenda wordt niet meer gesynchroniseerd. E-mail werkt wel, dat is toch vreemd. Ook sommige programma's zoals text editor starten niet meer op, of heel traag. Via Timemachine versie 10.7.1 teruggezet en alles werk weer. Toch goeie uitvinding die timemachine. :grijnszon:
Qua e-mail zou ik de e-mails niet meer lokaal opslaan maar op de server van de provider te laten, dus op je Mac/iPhone e.d. omzetten van POP naar IMAP-protocol.
Plaats reactie

Terug naar “PC en Mac”