Apple iOS5 ervaringen

De motor van je PC en Mac

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

thewoert schreef:Nadat mijn zoon een hele avond bezig was met updaten en de inmiddels bekende foutmeldinge kreeg, heb ik maar even gewacht. :):
Gisteravond de update iPhone gedaan en die ging zonder enig probleem. Ook update iMac geen probleem. Ik weet nog niet wat ik met icloud moet. Ik zou dan een nieuw me.com adres moeten gaan gebruiken. Als test laat ik nu mijn xs4all emails doorsturen naar icloud. Een foto gemaakt met de iphone die meteen op de iMac zichtbaar is , is wel grappig, maar niet iets waar ik op zat te wachten.

Op mijn werk wel problemen met update Lion op de Mac Pro. Geen synchronisatie meer met de exchange server. Dus agenda wordt niet meer gesynchroniseerd. E-mail werkt wel, dat is toch vreemd. Ook sommige programma's zoals text editor starten niet meer op, of heel traag. Via Timemachine versie 10.7.1 teruggezet en alles werk weer. Toch goeie uitvinding die timemachine. :grijnszon:
Qua e-mail zou ik de e-mails niet meer lokaal opslaan maar op de server van de provider te laten, dus op je Mac/iPhone e.d. omzetten van POP naar IMAP-protocol.

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Jolanda »

Nog maar sinds kort in het bezit van Ipad en Iphone. Wat moet ik doen alvorens te updaten? Is updaten nu al 'noodzakelijk/verstandig' of nog maar even wachten? Ik hoor berichten dat je apps kwijtraakt...

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Skippy »

Jolanda schreef:Nog maar sinds kort in het bezit van Ipad en Iphone. Wat moet ik doen alvorens te updaten? Is updaten nu al 'noodzakelijk/verstandig' of nog maar even wachten? Ik hoor berichten dat je apps kwijtraakt...

Jolanda
Eerst iTunes updaten op je PC of Mac, en dan je iPad en iPhone aansluiten. Dan meldt iTunes vanzelf dat er nieuwe software beschikbaar is. Ik zou een week ofzo wachten dan is de ergste druke op de servers voorbij.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door mikemix »

Doe ik ook.
Weet je gelijk of alle kinderziektes eruit zijn ;)

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Renik »

Zo iOS 5 staat overal op, contacten gemerged, iCal opgezet, mail... alles werkt perfect.
Zakelijke agenda etc mooi gesplitst...

Enige is nog dat 2 AppleID's niet samengevoegd kunnen worden maar goed.
Normaal wacht ik ook altijd 2-3 weken maar werd nu gek van m'n oude mail synchronisatie...
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Marco »

Renik,

uitgaande mail op de Mac's blijft een probleem via smtp.mail.me.com. Blijft om een wachtwoord vragen, nogmaals invoeren, verstuurd dan wel, maar komt nimmer op de bestemming aan. Ik nummer de testmails en zit inmiddels al ruim in de dubbele cijfers.... ;)

Zou jij de juiste instellingen willen delen hier ?
Nu loopt mijn uitgaande mail op Mac Mini, MacBook Air en iPhone 3G allemaal via UPC smtp server, werkt overigens wel.

Jawel iCloud mail en agenda zijn te gebruiken op een iPhone 3G, wel met de hand instellen, niet via de Mobile Me account optie.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Marten »

Kommer en kwel hier.....
moest wel even aan een opmerking in een heftig Appel-debat op het NCN forum, denken:
Skippy, (NCN forum) schreef:.... Blij dat ik het technische geneuzel achter me heb kunnen laten. ...
Sterkte allemaal.
groet,
Marten
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Marco »

Dat komt wel goed Marten.
[OFF TOPIC] Ik zie het Microsoft niet na doen, hoeveel jaar deden zij er over, voordat Exchange werkte zoals het het nu doet ? [/OFF TOPIC]
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Marten »

Absoluut, Marco.
groet,
Marten

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Renik »

Marco schreef:Renik,

uitgaande mail op de Mac's blijft een probleem via smtp.mail.me.com.

Zou jij de juiste instellingen willen delen hier ?
Nu loopt mijn uitgaande mail op Mac Mini, MacBook Air en iPhone 3G allemaal via UPC smtp server
Marco,

Net even alles door elkaar heen getest en verloopt vlekkeloos.
Uitgaande server staat gewoon op rwbc@me.com (iCloud) en aangevinkt als gebruik alleen deze server.

Alles werkt ook via Alice smtp btw.

Poort 993 met gebruik SSL

Was gisteren ook nog een beetje sceptisch maar inmiddels weer 99% tevreden. Mappen & folders aangemaakt en worden keurig op alle apparaten gesyncd. Find my werkt ook super... en zelfs een truukje gevonden om die achterlijke kiosk app in een folder te verbergen :lol:

Succes!
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Apple iOS5 ervaringen

Bericht door Cyrus »

Jolanda schreef:Nog maar sinds kort in het bezit van Ipad en Iphone. Wat moet ik doen alvorens te updaten? Is updaten nu al 'noodzakelijk/verstandig' of nog maar even wachten? Ik hoor berichten dat je apps kwijtraakt...

Jolanda
Dat kwijtraken van apps gebeurt alleen als je niet het juiste protocol (*) volgt. Overigens: apps die je hebt gekocht, kun je altijd weer gratis downloaden via de Appstore of vanuit iTunes naar je iPad/iPhone slepen (mits je de aankopen naar iTunes hebt overgezet)

Bij mij zijn zowel iPad als iPhone probleemloos naar iOS5 gegaan. Alle instellingen, data, apps en zelfs muziek zijn keurig teruggezet.

(*)protocol:
- zet codeslot van iPad/iPhone uit en ook de eventuele simlock (via instellingen)
- iTunes openen en zo nodig updaten
- iPad/iPhone aan Mac of PC
- zet eerst alle apps over van je iPad/iPhone naar Mac of PC (via het menu van iTunes
- synchroniseer je iPad/iPhone met iTunes, weet je zeker dat je een backup hebt
- werk de software van iPad/iPhone bij - iTunes maakt tijdens dit proces ook een backup
- na de backup volgt automatisch het bijwerken naar iOS5 en restore van instellingen, data, apps en muziek.

Mocht iTunes melden dat hij niet kan restoren, dan start je iPad/iPhone in een wizard alsof het een compleet nieuw toestel is. Kies in dat geval op de iPad/iPhone dat je wil herstellen vanaf een iTunes backup. Dan moet alles vanzelf weer hersteld worden.

Let op: het hele proces kan zomaar anderhalf tot 2 uur in beslag nemen. Bewaar geduld en koppel vooral niet je iPad/iPhone af zolang het proces nog niet compleet doorlopen is!

Succes!
Groeten,
Edwin

flickr
Plaats reactie

Terug naar “PC en Mac”