Black Rapid RS Sport

Maken het draagbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
eos 7d user
Berichten: 18
Lid geworden op: di 10 mei 2011, 15:17
Favoriete camera merk: Canon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Julianadorp

Black Rapid RS Sport

Bericht door eos 7d user »

Hallo,

Iemand ervaring met de Black Rapid RS sport?

Ik wil deze aan gaan schaffen omdat ik aardig pijn in mijn nek kreeg vorige week na een dagje fotograferen.

Alleen weet ik niet of het handig is in combinatie met mijn Lowepro Flipside 400AW.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Black Rapid RS Sport

Bericht door remoss »

Ja ik heb 'm en bevalt erg goed. Geen gehannes met afzakkende riemen en erg gemakkelijk om snel je camera te pakken. Heb er meteen een extra bevestiging (R2) bijgekocht voor de 70-200

Of ie goed samengaat met de Flipside, ik denk het wel want je kunt die er gewoon overheen dragen. Ik heb het laatst in Den Haag bij Roel gezien en die vond het prima dragen dacht ik.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Black Rapid RS Sport

Bericht door Arend-ho »

beetje jammer die verwijzing naar de buurman :huilen: ....zo commercieel ben ik dan ook wel weer. :):

Arend...

verder zijn die straps gewoon goed. RS-5 heeft handig opbergvak in de riem zitten [ meerdere ]
RS-7 is kaal maar kan je uitbreiden met joey's J-1 en J-2

Arend

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Black Rapid RS Sport

Bericht door Robin »

eos 7d user schreef: Alleen weet ik niet of het handig is in combinatie met mijn Lowepro Flipside 400AW.
Zelf heb ik de RS-4 en een flipside 400, dit gaat prima.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Gebruikersavatar

Topic Starter
eos 7d user
Berichten: 18
Lid geworden op: di 10 mei 2011, 15:17
Favoriete camera merk: Canon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Julianadorp

Re: Black Rapid RS Sport

Bericht door eos 7d user »

Mensen bedankt voor jullie reactie ik denk dat ik de sport versie ga bestellen.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Black Rapid RS Sport

Bericht door remoss »

Arend-ho schreef:beetje jammer die verwijzing naar de buurman :huilen: ....zo commercieel ben ik dan ook wel weer. :):
Oh joh, wist niet eens dat jij ze ook had, excuus :oops:
eos 7d user schreef:Mensen bedankt voor jullie reactie ik denk dat ik de sport versie ga bestellen.
Tja, doe dat dan in hemelsnaam [url_nv_extra=http://www.arendhandelsonderneming.nl/i ... 80&lang=NL]bij Arend[/url_nv_extra], nog goedkoper dan Aalten ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Remco v/d Sanden
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 19:45
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Black Rapid RS Sport

Bericht door Remco v/d Sanden »

Nog even wat bevindingen van mijn kant aangaande de BR RS.

Maak nu al geruime tijd gebruik van de RS-SportII. Echt een prima strap, ook met zwaardere gear eraan. Makkelijk, comfortabel, ook na een hele dag lopen. In het kort is het een onmisbaar stukje kit. Het enigste minpunt wat ik heb is dat ik eigenlijk op de laatste stopper graag een klem/musketonoog oid had gezien. Het is namelijk imo een groot probleem als je voorover bukt, buigt of harde bewegingen maakt dat de strap helemaal virj kan bewegen met alle gevolgen van dien. Als ik de camera met beide stoppers vast zet blijft hij prima hangen, maar ik wil hem dan ook het liefste vast aan mijn broeksriem of lus vastzetten dat hij geen kant op kan.
Als laatste zou in sommige omstandigheden een kleine staalkabel verwerkt in de strap geen overbodige luxe zijn. De strap is stevig, maar een schaar, of scheermesje snijd er zo door als men je camera ongevraagd van eigenaar wil laten veranderen...

Maar daar verzinnen we zelf wel iets op om het zaakje te borgen als het ware. Buiten dat, een super stukje van BR, zoals gewoonlijk.
Werkt met Nikon D700 op FX
Knutselt met Praktica op 35mm
Plaats reactie

Terug naar “Straps”