Veilig onder moeder's paraplu

Spontane, alledaagse gebeurtenissen in de openbare ruimte
Gebruikersavatar

Topic Starter
Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Veilig onder moeder's paraplu

Bericht door Cyrus »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Stelletje pixelpeepers :D

Nee hoor, dank voor jullie feedback. Dit was voor het eerst (en ook experimenteel) dat ik middels een filter onscherpte heb toegevoegd en ben blij met jullie opmerkingen.

Ik geloof zelf niet zo in veel manipulatie achteraf om een beeld te redden. Ik maak liever de foto meteen zo goed mogelijk. Beetje tweaken met licht, contrast en croppen maakt het vaak nét af, maar een foto bij wijze van spreken opnieuw maken met filters, is niet zo mijn ding. Niettemin wilde ik het wel eens proberen en ben zelf niet helemaal overtuigd. Desondanks wilde ik jullie de foto niet onthouden, aangezien ik het moment op zich heel mooi vond. En ik was benieuwd naar de reacties.

Het verhaal achter deze bewerking: ik was met f/8 een overzicht aan het maken van een regenachtig Damrak. Ik draai mij om en die dames lopen het beeld in. Geen tijd genoeg om het diafragma open te zetten, hét nadeel van G-glas zonder diafragmaring...

Ik zal later vandaag een versie plaatsen zonder het onscherpe filter, ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Topic Starter
Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Veilig onder moeder's paraplu

Bericht door Cyrus »

Stelletje pixelpeepers :D

Nee hoor, dank voor jullie feedback. Dit was voor het eerst (en ook experimenteel) dat ik middels een filter onscherpte heb toegevoegd en ben blij met jullie opmerkingen.

Ik geloof zelf niet zo in veel manipulatie achteraf om een beeld te redden. Ik maak liever de foto meteen zo goed mogelijk. Beetje tweaken met licht, contrast en croppen maakt het vaak nét af, maar een foto bij wijze van spreken opnieuw maken met filters, is niet zo mijn ding. Niettemin wilde ik het wel eens proberen en ben zelf niet helemaal overtuigd. Desondanks wilde ik jullie de foto niet onthouden, aangezien ik het moment op zich heel mooi vond. En ik was benieuwd naar de reacties.

Het verhaal achter deze bewerking: ik was met f/8 een overzicht aan het maken van een regenachtig Damrak. Ik draai mij om en die dames lopen het beeld in. Geen tijd genoeg om het diafragma open te zetten, hét nadeel van G-glas zonder diafragmaring...

Ik zal later vandaag een versie plaatsen zonder het onscherpe filter, ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Topic Starter
Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Veilig onder moeder's paraplu

Bericht door Cyrus »

Bij deze de beloofde bewerking zonder de kunstmatige onscherpte:

[img]https://farm8.staticflickr.com/7592/170 ... e4d6_o.jpg[/img]

Ben benieuwd...
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Veilig onder moeder's paraplu

Bericht door remoss »

Vind het zo ook een prima plaat Edwin :duimop: De dames staan door de korte afstond toch nog redelijk prominent als hoofdonderwerp te kijk. Misschien die dame met de geruite jas eruit klonen (=lastig) ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

thewoert
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 09 nov 2009, 13:51
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Veilig onder moeder's paraplu

Bericht door thewoert »

Ik vind de onbewerkte foto beter. Doet veel natuurlijker aan. Bij de bewerkte viel het juist op dat de foto bewerkt was.
Plaats reactie

Terug naar “Straatfotografie”