Sony DSC-RX1

Wat je nergens anders kwijt kunt.

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Sony DSC-RX1

Bericht door strangeartefact »

Is dit het juiste subforum? Een full Frame compact?

Ik lees overal over deze camera, meningen verschillen, wat vinden we op LC ervan?

Ik ben er niet uit nog voor mezelf, kan zoiets waarschijnlijk nooit kopen en als ik dat geld had zou ik denk ik er niet voor gaan.

http://www.dpreview.com/previews/sony-c ... t-dsc-rx1/
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door remoss »

Vind het zeker aan goede ontwikkeling. Ben wel een full frame fan! Die prijs is fiks ja, maar zal wel dalen als er meer merken die kant op gaan. Sony doet goeie dingen de laatste tijd.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door Skippy »

Eerlijk, heel eerlijk? Technisch knap om zo'n stuk zwarte zeep met een fullframe sensor en f2 objectief te kunnen maken. Maar al die nieuwe camera's leiden in toenemende mate af van het fotograferen zelf. Onze hobby wordt meer en meer een door marketing gedreven apparatuurrace. Ik vind dat verarming. Lees bijvoorbeeld eens de site van Steve Huff over deze camera. Opeens zijn camera's als de Leica X2 en Fuji X100 hopeloos verouderd. Of de reacties op Dpreview van mensen die hun pas aangekochte camera's bij voorbaat al weer dumpen om achter deze nieuwe Sony aan te hollen. Ook ik ben een liefhebber van apparatuur en fraaie techniek. Maar enige bezinning op zijn tijd is wel eens goed vind ik. Een camera is toch maar een doosje hè ...
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door remoss »

De verarming komt voornamelijk doordat de meute er achter aan holt. Vooral je voorbeeld dat geroepen wordt dat bijv een X100 nu prut wordt door het uitkomen van iets beters is daar een voorbeeld van. Niets is natuurlijk minder waar. Komt dat door de "goede" marketing? Deels denk ik, maar mensen laten zich ook best wel snel gek maken. De ontwikkeling op zich vind ik nogmaals niet verkeerd.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door strangeartefact »

Tjah Luc, je hebt gelijk.

Kijken we naar het Nikon kamp, d800 en d4...prachtige camera's en met alle respect voor wie het kocht...ik zie de mooiste foto's nog steeds uit de d700 en d3(s) komen, ook hier op lc. Het gaat te hard en dat voor een land waar we geen eens early adopters zijn zie je dan nu helaas ook.....

Wat kan ik zeggen....droom nog steeds van een d700 upgrade, zon rx1, leuk te zien wat kan maar nee niet voor deze jongen ;) Ik heb nog genoeg plezier van verouderd spul, D90 en EP-1 bv.

Cheers, het levert iig veel en leuk leesvoer op toch?

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door mikemix »

Luc, ik juich het alleen maar toe hoor.
Hoog aanbod, valt er veel te kiezen. Meer concurrentie, is goed voor een prijs.
Je bepaalt toch voor jezelf of een camera bij je past? Ook als deze wat ouder is.

Als iemand beweert dat ie een D3 inruilt voor een D4 omdat ie geen goede platen kan schieten met een D3 dan is dat toch gewoon maar zo ?
Mij boeit het echt niet meer. Ik ben nog zo'n stinkerd die z'n D3 vol productief het vierde jaar in ziet gaan.
Sterker, ik ben (nog) niet onder de indruk v/d D4, maar dat is een andere discussie.

Nog wat anders, hoe leg ik een leek/beginneling uit dat ik gek ben met een camera uit 1983 die ook nog eens met rolletjes moet
worden gevoed voor straat fotografie ? Laat staan het ontbreken van een interne lichtmeter...
Onze hobby wordt meer en meer een door marketing gedreven apparatuurrace. Ik vind dat verarming.
Ach Luc, het filteren van info doe je toch zelf en wat een ander ermee doet, tja...
Over dat schaamtegevoel ben ik al lang en breed heen als ik
bij een happening tussen al die nieuwe camera's sta met zo'n oud bakkie :D:

JohnMoeleker
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 20:48
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door JohnMoeleker »

Met een oude M in handen doe je voor niemand onder.



Tapatalk
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door ger k. »

Ik verwacht dan ook biedingen op mijn NEX-7 met Zeiss 24mm lens en 50mm lens.
Fotograferen is schrijven met licht.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door mikemix »

ger k. schreef:Ik verwacht dan ook biedingen op mijn NEX-7 met Zeiss 24mm lens en 50mm lens.
Verklaar....
Gebruikersavatar

ger k.
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 30 dec 2009, 18:23
Favoriete camera merk: SONY A7RV
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Berg en Dal

Re: Sony DSC-RX1

Bericht door ger k. »

mikemix schreef:
ger k. schreef:Ik verwacht dan ook biedingen op mijn NEX-7 met Zeiss 24mm lens en 50mm lens.
Verklaar....
Voor een compacte kwalitatief goede camera FF tot nog toe Leica M9 maar veel te duur.

Zie ook relaas van Steve Huff

http://www.stevehuffphoto.com/2012/10/1 ... -sony-rx1/
Fotograferen is schrijven met licht.
Plaats reactie

Terug naar “Overige”