Zelfgemaakte box camera

Wat je nergens anders kwijt kunt.
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Zelfgemaakte box camera

Bericht door Genster »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zonder de toelicht had ik niet geweten wat er op de foto stond :D
Wel gaaf, zelf een "camera" maken. Het je van de box camera zelf ook een foto?
Gr.,

Genster
Gegroet,
"Genster"

Topic Starter
David
Berichten: 1866
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 19:34
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Zelfgemaakte box camera

Bericht door David »

Genster schreef:Zonder de toelicht had ik niet geweten wat er op de foto stond :D
Wel gaaf, zelf een "camera" maken. Het je van de box camera zelf ook een foto?
Gr.,

Genster
Jammer genoeg niet. Dit was 2 jaar geleden al. Mijn broertje moet dit nu doen met 2 VWO, dus zo bedacht ik me dat ik die foto nog had liggen. Ik heb de camera zelf 2 jaar geleden weggegooid, op school :oops: , maak wel even een foto van m'n broertjes versie als hij hem af heeft.

evertalkmaar
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 20:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Zelfgemaakte box camera

Bericht door evertalkmaar »

Toen ik nog fotocursussen gaf in het analoge tijdperk, liet ik de cursisten van een schoenendoos een pinholecamera bouwen met daarin een stukje fotopapier.
En dan maar proefondervindelijk belichten. De belichtingstijden varieerden van enkele minuten tot soms wel een kwartier.
Het was de bedoeling ze het principe van scherptediepte te leren. Om het gemaakte nagatieve beeld positief te krijgen moest er een kontaktdruk van gemaakt worden. Al met al een hoop gedoe om een beeld op papier te maken. Was leuk om te doen. Tegenwoordig kan het simpeler met je digitale reflex.
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Zelfgemaakte box camera

Bericht door Genster »

David schreef:
Genster schreef:Zonder de toelicht had ik niet geweten wat er op de foto stond :D
Wel gaaf, zelf een "camera" maken. Het je van de box camera zelf ook een foto?
Gr.,

Genster
Jammer genoeg niet. Dit was 2 jaar geleden al. Mijn broertje moet dit nu doen met 2 VWO, dus zo bedacht ik me dat ik die foto nog had liggen. Ik heb de camera zelf 2 jaar geleden weggegooid, op school :oops: , maak wel even een foto van m'n broertjes versie als hij hem af heeft.
Lijkt me wel geinig om te zien (ik kan me er niet veel bij voorstellen).
Gegroet,
"Genster"
Plaats reactie

Terug naar “Overige”