Nikon Mirrorless

Wat je nergens anders kwijt kunt.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nikon Mirrorless

Bericht door Skippy »

De Nikon Mirrorless camera zit er nu toch echt aan te komen en schijnt in een hoger segment ingeschaald te worden dan de andere (Panasonic/Olympus MFT, Sony Nex) mirrorless systemen.

http://www.nikonrumors.com/

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Melliw »

'New lens mount'

Ik ben benieuwd. Geen 4/3?
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Renik »

Hij komt er idd aan (meer mag ik niet zeggen - flauw i know)

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door mikemix »

4/3 is het terrein van Olympus, Leica, Panasonic.
Gezien de populariteit van dit systeem moet het wel van hele goede huize komen......

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Melliw »

Volgens mij krijgt Nikon nooit meer een poot aan de grond met een nieuwe objectieven-serie.
Als ze nu nog op het terrein willen gaan zitten van dit soort camera's kan men beter samen gaan werken met de boven genoemden. Mits zij dat willen natuurlijk. En andere optie is om gewoon het F-systeem te houden. Een nadeel is dan wel dat de F-objectief waarschijn te groot en te zwaar zijn voor een dergelijk systeem.
Ik denk dat Nikon best mooie camera's kan maken voor dit systeem maar ik geloof nog niet in best-sellers.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Skippy »

Melliw schreef:Volgens mij krijgt Nikon nooit meer een poot aan de grond met een nieuwe objectieven-serie.
Als ze nu nog op het terrein willen gaan zitten van dit soort camera's kan men beter samen gaan werken met de boven genoemden. Mits zij dat willen natuurlijk. En andere optie is om gewoon het F-systeem te houden. Een nadeel is dan wel dat de F-objectief waarschijn te groot en te zwaar zijn voor een dergelijk systeem.
Ik denk dat Nikon best mooie camera's kan maken voor dit systeem maar ik geloof nog niet in best-sellers.
Ik ben het niet eens met je.

Ik heb geen cijfers maar ik schat in de marktpenetratie van mirrorless-camera's nog bijzonder laag is. Bovendien schat ik de loyaliteit van de klanten die in dit segment winkelen ook laag in. De huis/tuin/keuken-gebruiker gaat niet zoals bij digitale reflexen voor een systeem/merk maar kiest op basis van emotie, bijvoorbeeld zo'n kek wit, roze of rood kleurtje.

Voor Nikon (en Canon) is er nog ruimte zat m.n. bij de "serieuze" gebruikers. De kracht van Nikon zit 'm voor een deel ook in de ervaring met digitale beeldverwerking. Kijk maar eens naar de betere prestaties van Nikon in vergelijking met Sony met camera's voorzien van dezelfde sensoren.

Er zijn nog genoeg mensen (zoals ik) die de huidige MFT-camera's vlees nog vis vinden. Bovendien heeft Nikon bewezen heel goede voordelige kleinere (DX) objectieven te kunnen maken. Die lijn kunnen ze voortzetten.

Leuke ontwikkelingen allemaal. En anders heb ik altijd mijn LX3 nog die op zich prima voldoet ;)
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door remoss »

Een goede ontwikkeling dit, ben zeer benieuwd wat er allemaal in de schappen komt liggen v.w.b. kwaliteit.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Daniël »

klinkt allemaal heel mooi.
Maar je kan er donder op zeggen dat die EVIL mount geen echte succes gaat worden.

En waarom geen F-mount? De PEN heeft toch een adapter waardoor je gewoon een F-mount lens erop kan zetten. Of heb ik dit verkeerd?

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door yoyo »

Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Marco »

Daniël schreef:klinkt allemaal heel mooi.
Maar je kan er donder op zeggen dat die EVIL mount geen echte succes gaat worden.

En waarom geen F-mount? De PEN heeft toch een adapter waardoor je gewoon een F-mount lens erop kan zetten. Of heb ik dit verkeerd?
Doe maar een M of G mount ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Plaats reactie

Terug naar “Overige”