Nikon Mirrorless

Wat je nergens anders kwijt kunt.
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door remoss »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik snap dat Nikon iets nieuws op de markt moet zetten om in de race van het geld verdienen (lees voortbestaan) te blijven, maar vraag me af of het echt revolutionair zal zijn. Ook geen idee of we dat morgen al gaan horen/lezen.
Zal dan iets kunnen zijn wat heel klein is met de kwaliteit van heel groot....................
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Renik »

Dit kreeg ik laatst van Nikon door en staat nu online:

http://www.europe-nikon.com/en_GB_N1/home.page

Ze hebben echt de productienaam aangehouden voor de V1 ????
Dat gaat commentaar opleveren in Duitsland... :):

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Renik »

Skippy schreef: Ik heb geen cijfers maar ik schat in de marktpenetratie van mirrorless-camera's nog bijzonder laag is.

YTD 2011
[img]http://farm7.static.flickr.com/6166/616 ... ff1596.jpg[/img]

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Skippy »

Mooie grafiek Renik, blij te lezen dat ik gelijk had. Ook opvallend de verhouding Fixed Lens vs Slr.

Wat houdt de categorie Chang. Lens in? Objectieven?

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Renik »

Skippy schreef:Mooie grafiek Renik, blij te lezen dat ik gelijk had. Ook opvallend de verhouding Fixed Lens vs Slr.

Wat houdt de categorie Chang. Lens in? Objectieven?

Sorry grafiek was even weg daar ik zeker moest weten of ik de marktcijfers wel publiekelijk mag plaatsen :tevreden:

Chang.Lens is de groep met verwisselbare lenzen waar zowel SLR als Systeem Cameras inzitten.
Het lijkt op de chart alsof er 4 aparte groepen zijn die het totaal maken maar dit zijn er dus maar 3. (FL/SLR/SC)
Dit is internationaal zo bepaald daar de cijfers voor de industrie zijn en over het algemeen niet ri consument gaan.

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Skippy »

Renik schreef:Chang.Lens is de groep met verwisselbare lenzen waar zowel SLR als Systeem Cameras inzitten.
Het lijkt op de chart alsof er 4 aparte groepen zijn die het totaal maken maar dit zijn er dus maar 3. (FL/SLR/SC)
Dit is internationaal zo bepaald daar de cijfers voor de industrie zijn en over het algemeen niet ri consument gaan.
Tja, enigszins verwarrend dus. Ik heb in het verleden wel eens beroepsmatig met GFK-cijfers te doen gehad, was toen in "mijn" branche = witgoed ook al lastig.

Ik vind deze http://nl.fotovideo.nu/nieuws/22945/mar ... teemcamera info beter leesbaar. Wel status per april 2011 dus enigzins achterhaald.

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon Mirrorless

Bericht door Renik »

Skippy schreef:
Renik schreef:Chang.Lens is de groep met verwisselbare lenzen waar zowel SLR als Systeem Cameras inzitten.
Het lijkt op de chart alsof er 4 aparte groepen zijn die het totaal maken maar dit zijn er dus maar 3. (FL/SLR/SC)
Dit is internationaal zo bepaald daar de cijfers voor de industrie zijn en over het algemeen niet ri consument gaan.
Tja, enigszins verwarrend dus. Ik heb in het verleden wel eens beroepsmatig met GFK-cijfers te doen gehad, was toen in "mijn" branche = witgoed ook al lastig.

Ik vind deze http://nl.fotovideo.nu/nieuws/22945/mar ... teemcamera info beter leesbaar. Wel status per april 2011 dus enigzins achterhaald.

en onderaan staat: met dank aan GfK :D
Plaats reactie

Terug naar “Overige”