Bepalen formaat voor afdrukken.

Je wilt de foto's toch laten zien
Plaats reactie

Topic Starter
Erich Snijder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 20:25
Bewerk mijn foto's: Nee

Bepalen formaat voor afdrukken.

Bericht door Erich Snijder »

Ls,


Als ik op internet zoek naar een calculator voor het omrekenen van px naar cm dan kom ik diverse websites tegen waar dat keurig kan.
Maar dan doe ik dat zoals bv: 2500px naar cm wordt dan 66cm.
Voer ik dat uit op een foto dan geeft Photoshop aan dat het bestand een formaat heeft van 52 cm.

Vraag 1: Vanwaar komt deze afmeting en welke heeft het nu goed.

Ik bied op dit moment op mijn website foto's aan in de formaten 1600px, 2000px & 2500px met een dpi van 120.
Daar heb ik nu nog bijstaan dat een afmeting van:
1600px wordt +/- 42cm.
2000px wordt +/- 52cm.
2500px wordt +/- 66cm.

Berekend via website: http://www.unitconversion.org/typograph ... rsion.html

Ik wil natuurlijk wel goede info op mijn website plaatsen en dat heb ik nu niet helemaal.

Vraag 2: Wat kan ik nu het beste doen aangezien de meeste mensen niks met pixels hebben maar wel met centimeters.


Ik heb al iemand gehad (een tevreden klant) die de foto liet afdrukken (weet niet waar) en dat het programma aangaf dat de foto niet (helemaal) geschikt voor die afdruk.
Zij heeft het wel gedaan en volgens eigen zeggen is de foto nog steeds heel scherp en van goede kwaliteit.

Vraag 3: Hoe kan ik beste bepalen welke fotoafmeting het maximale afdruk formaat gaat geven.


Vind dit op deze manier een beetje lastige materie en ik wil de mensen wel goed kunnen voorlichten.


Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten.
Erich.


Ps.: Als deze post niet in de goede categorie staat dan graag verplaatsen.
Plaats reactie

Terug naar “Hosting, fotosites, fotoboeken en andere online oplossingen”